onsdag 17 februari 2010

Sova kan man göra när man är död, eller hur?!
Mycket, mycket att göra. Lite, lite tid. Har nog aldrig varit så tacksam förr över min "det ordnar sig"-inställning.

Idag:
  • Kärt återseende! = Glädje =)
  • Många nya intryck, ansikten, platser = Lärorikt, intressant!
  • Hårklippning och slingning = sköööönt, mycket nöjd! Tack Elin!!!

Har en socionomstudent som är med mig nu på Påtår. Tanken slår mig ständigt att jag faktiskt besitter en enorm kunskap som man inte lär sig i skolan. Så mycket jag fått genom rsmh, genom erfarenhet och reflektioner. Jag är tacksam för mitt analytiska tänkande. Det har varit ett hinder i många situationer då det hade underlättat betydligt om jag bara "flöt med", men i efterhand är jag trots allt tacksam över att jag stått upp för mina åsikter och vägrat bli ett offer i sin sanna mening.

Jag är också glad att jag hoppade av sopis för snart fem år sen (!). Får för mig att det blir mycket lättare när jag börjar sen, att jag har ett helt annat perspektiv på saker och övertygelsen om vikten av brukarinflytande. Skrämmande nog pratas det knappt om det FORTFARANDE på sopis, trots alla satsningar som gjorts och görs...!

Vill också be om ursäkt till alla er som jag är irriterad och grinig mot...jag är bara stressad, ta det inte personligt. (För er självbevarelsedrift, låt bli att kontakta mig på ett par månader =P )

1 kommentar:

  1. :) Vad roligt att du skriver i din blogg igen, har saknat dig. // Stefan

    SvaraRadera