söndag 27 juni 2010

midsommar 2010

Midsommar spenderades som alltid på Slättas på dagen. Var riktigt lyckat och för första gången sedan jag kom till föreningen (?) slapp vi sätta upp det satans tältet. Hurra för sol, säger vi då =)

Efter att ha åkt land och rike runt för att leta efter en affär som hade öppet efter kl 18, och slutligen engagerat T som jourhavande computerguy som ledde oss till Hemköp på Selmas, samlades fem mer eller mindre förvirrade själar hemma hos V och T. God mat, vin och drinkar följdes av kubbspel. L bytte bort mig och E och gick över till motståndarlaget, men hoppade sedan av även därifrån. E lyckades med bedriften att ge sig själv fläskläpp genom att slå sig själv med en av pinnarna i ansiktet (!) och inte nog med det, vi förlorade dessutom. Ingen bra speldag för team Ståhl-Elfvelin...!

Nåväl, kvällen var hur som helst lyckad. Foton kommer att dyka upp här när jag, dator, kamera och kamerasladd befinner oss på samma ställe (vilket dessvärre inte verkar vara särskilt ofta nu ). Var hemma vid halv6-tiden, somnade ganska snart och vaknade två timmar senare pigg som attans. Knas. Vägrade emellertid gå upp då, så nästa gång jag vaknade till liv var klockan halv2. Inte ens hundarna var särskilt pigga på att gå upp ens då. Lovely.

Slutligen. Jag vet att det inte är ett så väldigt passande foto med tanke på väder och årstid just nu, men jag måste bara dela med mig av en av mina absoluta favoritbilder.

Idre, januari 2010
Foto: Daniel Elfvelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar