lördag 20 november 2010

Vinter!

Årets första snö är här. Den som inte uppskattar den kan omöjligen ha sett en lapphunds totala lycka över att tumla runt i den.
När Fenix sticker ner huvudet i snöhögarna så att bara de stora öronen sticker upp, eller hoppar jämfota och rusar runt med glädjen strålandes omkring sig, då blir jag lycklig. Jag blir alldeles varm inombords och kan inte låta bli att le. Finaste Fenix, hans stämningsläge smittar av sig till mig precis som det så ofta gör, och i årets första snö kan uppfylls jag inte av något annat än total lycka.
Ola är inte riktigt lika nöjd med snön, men han ställer som vanligt gärna upp som stillastående modell medan Fenix kör sitt eget race - ordagrant! Och visst är han fin, lillprinsen?

2 kommentarer:

  1. Fina o gosiga dom är!!!!!!
    Ulf

    SvaraRadera
  2. Visst är de underbara!!!Enda anledningen att jag gillar när det kommer snö är att jag vet att Fenix blir överlycklig.Kram Mamma

    SvaraRadera