torsdag 8 december 2011

Lilla fröken A

Barnvakt åt Lilla Fröken A igår.
Hon är mitt lyckopiller.
Pigg, glad och bestämd och sådär alldeles sprudlande så att man blir helt lycklig!
Tänk att jag faktiskt får vara faster åt en sån fantastisk en!
Hon är mitt bustroll, min älsklingsknasboll.
KÄRLEK!



I söndags bakade vi pepparkakshus:
Koncentrerad
Det blev ett Villa Villerkulla - såklart - med verandor, torn och Lilla Gubben.
Mamsen fick göra grovjobbet (alltså pepparkaksdegs-tillverkning, utkavling samt skärning).
Jag stod för ritningar och ihopsättning, och Lilla Fröken A för (godis-)
dekorationen.
Det är skönt dela dekorjobbet med en 3-årig estetisk perfektionist (om än aningens skrämmande...) med tanke på att jag (som 27-årig perfektionist...)  inte behöver oroa mig för att godiset inte hamnar i raka linjer... ;)
Lycklig 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar