lördag 1 november 2008

Operabesök

Idag har jag varit kulturell! Varit på Göteborgsoperan och kollat in Mary Poppins med mamma, Johanna och Mithi. Kan absolut rekommenderas! Visste knappt vad den handlade om, än mindre kände jag igen låtarna men den var underhållande på alla sätt och vis. Ofta kan det lätt bli lite segt om man inte har hört nåt innan, tycker jag, men inte i detta fall. Bra story, bra koreografi, skådespel etc. Och rolig! Tack mamsen!
Efteråt gick vi till Movie Art för en fika innan det bar av hemåt. Ett av mina favoritcaféer.
Igår kväll var det träningGHU för Fenix och mig. Gick...sådär. Jo, men jag är väl rätt nöjd. Han var dock rätt ofokuserad men när det väl funkade gick det superbra. Ett kontaktfältsfusk på A-hindret, annars gick balanshindren bara bra. Även gungan som han ju varit väldigt skeptisk till innan gick bra. Han är fortfarande något osäker, men han tar den utan problem.
Igår var vi vid graven och Fenix var såklart med (bilden). Jag älskar verkligen kyrkogårdar, speciellt såhär vid högtider när många gravar har tända ljus. Det är en sån underbar stämning, så paradoxalt- så dött men ändå så levande! När jag bodde i Majorna var jag ofta ute och gick på Västra kyrkogården och passade på att tända ett ljus för GB i minneslunden. Min farfar ligger ju även där uppe så jag var och "pratade med" honom. Oj, vad det var längesen nu, allt det där.
Förutom musikalen har jag inte gjort så mycket idag. Åkte ut till Hällsvik för att kolla på Idol som jag ju missade igår för träningen. Har även byggt ett långhopp, tänkt göra det länge men inte varit riktigt bygga-sugen. Det blev rätt bra i alla fall, bättre sent än aldrig! Eller?! Hmm, passade på att putta till en pall med en hammare på medan jag höll på, vilket resulterade i att hammare inte längre låg på pall utan hammare hamnade på golv - via min fot! Har numera mer blåfärgade delar av foten...! Nitlott var det ja, tur att jag lever upp till min titel =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar