söndag 9 november 2008

Ännu en vecka till ända

Onsdag 5/11
Tillbringade natten i Hällsvik. Skulle köra pappa till jobbet på ons morgon för att kunna ha bil under dagen. Kl. 08.00 inrättade jag mig i Angered, på Gunnareds Gård närmare bestämt. Vi var tvungna att ha ytterligare en förberedelsedag inför brukarrevisionen vi ska göra nu på fredag. Fortfarande är vi inte helt klara med frågeformuläret dock och vi har definitivt lärt oss att det tar tid! att utforma ett helt nytt frågebatteri.
Efter detta möte åkte jag tillbaka till H-vik för att hämta hunden, sedan till Mölndal för lite träning som gick fullständigt åt helvete. Höll därför inte på så länge heller. Efter nån timma på klubben blev det ännu en tur till Hällsvik för att använda köket. Skulle storbaka till medlemsmötet dagen därpå. Vid 18-tiden hämtade jag upp pappa på jobbet, blev körd till Bt1 för att lämna av kladdkakorna (gjorde det lätt för mig!) och sen till Sussi där jag spenderade lite av kvällen. Veronice och Thomas kom även hit och pratade och drack te med mig en stund lite senare. Tack änglar!

Torsdag 6/11

Ganska slapp dag. Hade medlemsmöte som blev väldigt lyckat med bra diskussioner och vettiga förslag. Blev hämtad av mamma och åkte ut till Hällsvik en stund för att hämta bil.

Fredag 7/11

Tack Johanna för en trevlig dag på Ullared! Kom hem 800 kr fattigare men en massa pysselsaker, tuggben och en och annan leksak till Fenix, en tröja, lite strumpor, farsdagspresenter mm. Och skumtomtar såklart! =)

Lördag 8/11

En lugn förmiddag. Åkte ut till Hällsvik för en promenix vid havet med mamsen innan fars dags-fika hos morfar. Det blev jag, mamma och pappa, Daniel och Johanna, Johan och morfar. Mithi stackaren låg hemma och var sjuk. Direkt från morfar till min agilitykurs på GHU. Orkar inte skriva så mycket om den, gick inget vidare. Eller ja, som vanligt - de bitarna som funkar går riktigt, riktigt bra men däremellan har vi hamnat i ett riktigt bakslag. Har ju funderat på att stryka mig från Varberg på lördag, men bestämde mig igår för att ändå åka med men bara vara med i hoppklassen där ju inte gungan är med som är det största problemet nu. Efter att ha tjötat lite med Twin på msn för en stund sen ombestämde jag mig nog lite till. Blir nog så att jag kör agilityklassen också men bara delar av banan.

IDAG

Hade öppet på Bt1 ihop med Emma idag, min lilla elvisp. Trevligt, trevligt. Tack sötis! Blev lite äppelpajbakande, kaffekokande, tjöt och en hel del pingisspelande. Efter stängningen var vi inne en sväng på Netto för att kolla efter material. Börjar bli dags att börja göra julkort nu. Har beställning på 16 st än så länge och är trött på att sitta med det i sista sekund - som alltid. Nån som vet nån som kan tänkas vilja köpa handgjorda kort (inte bara jul såklart) så hänvisa gärna till moi...! =)

Ok, resten av kvällen; Långpromenad med Fenix, bingolotto utan vinst och lite tv-tittande och "städning av datorn". Nu skulle jag vilja sooova snart men det är väl inte möjligt?! Nån som vet om John Blund har npt journummer man kan sms:a till???

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa dinn blogg. Men oj va du hinner skriva mycke. Mer en mej. Men jag antar att det inte käns så. Men jag kanske kommer att hinna skriva mer nu när praktiken är slut.

    Ta hand om dej/Meja

    SvaraRadera
  2. Du är utmanad =) Kolla min blogg!!

    SvaraRadera