söndag 30 augusti 2009

Tillägnat min underbara V

Som ni säkert redan förstått är jag grymt imponerad av Siv Anderssons diktkort som finns att hitta lite här och där (eller i alla fall utav dikterna!). Ett kort som är väldigt speciellt för mig kallas Ta det lugnt och jag fick det av Sarah när vi gick sista året på gymnasiet (?) och jag var på väg att totalkrascha. Nu vill jag föra detta vidare till min älskade självfrände, då hon skrivit något på sin egen blogg som genast förde tankarna till denna dikt.

Jag vill naturligtvis även tillägga att det är tänkvärt för varenda människa (i alla fall oss överaktiva med höga krav på oss själva...)

TA DET LUGNT
Det är så svårt
Att slappna av
Med alla "måsten",
"ska" och krav.

Ja, tiden flyr
Av jäkt och stress
Och allt som sker
Blir mest en press.

Men du är fri
Att sakta in
För tänk på att
Din tid är din.
Så ta det lugnt
En liten stund.
Låt här och nu
Bli din sekund...

3 kommentarer:

  1. Så sant, så sant. här och nu, det är livet. Inte igår eller imorgon /Stefan

    SvaraRadera
  2. Tack min fina fina älskling!! Jag vet.. det är så svårt... ändå så gör jag ingenting... det är som att jag alltid låter hjärnan springa som en tok och kroppen bara sitter still....

    Tack för att du finns! massa kramar

    SvaraRadera
  3. Den där kändes som att den var skriven för mej.
    Massa kramar!

    SvaraRadera