lördag 27 mars 2010

Layout-freak

I lördags (tror jag att det var...) fick jag ett samtal från en vän från socionomprogrammet som jag inte pratat med på nästan fem år. Hur gör man en hyfsat snabb sammanfattning av FEM ÅR tillbaka i tiden? Jag minns inte ens vem jag var då. Vet inte hur jag var, eller vilka jag har varit sedan dess...Jag vet ju knappt vem jag är idag! Det är svårt. Måste försöka tänka efter men egentligen vet jag inte ens om jag vill minnas den jag var då...?! Nåväl, det var dagens kuriosa och filosofi. Jag blev i alla fall glad att höra av henne, ska eventuellt åka ner och hälsa på henne under påsken.

Har fått fullständigt mani på att göra layouter, det är såå roligt! Här kommer ett par stycken:

Fenix är ett så tacksamt motiv. Min prins! Lyckades dock jävligt dåligt med att matcha papper till foton...grr!
Rub-on's, blommor, knappar, band, glitterlim och brads...Testade att använda bubbelplast som stämpeldyna. Blev väl sådär =/Fenix ännu en gång... nu en sommar-LO. Fråga mig inte varför en massa av fotona har vänt sig...! Idag gjorde jag en LO med ett av mina absoluta favoritkort. Mormor hatade detta foto, jag ÄLSKAR det!
Man ser inte så tydligt, men pappret runt kanterna är med änglar, samma papper som är inne i "bubblorna".
"Special"-rub-on Min mormor - såpbubbledrottningen
Ännu ett som vänt sig...

"Even though we are miles apart...
...you will always have a special place in my heart."
"Forever..."
"Memories start at the heart and live in it forever." Och mer då?! Fenix tycker faktiskt att det är rätt ok att våren har kommit till Göteborg -
av EN enda anledning! Nu kan man nämligen hitta såna här små grenar och släpa runt på igen...till mattes förtret! (Det går ju såå långsamt!) Vi har träffat Jänta en hel del:

Ola: Vad? Vad garvar ni åt, jag fattar inte?
- Men seriöst bruden, VAD är det som är så jävla roligt??? Suck. Lapphundshumor =S
Fenix och jag jobbar på i caféet. Tyvärr ville han inte posera framför den sjukt snygga skylten med foto taget av ingen mindre än min fina V. Vi får jobba vidare på det...!
Snart öppnar Slättas också. Dags för cafémöte imån. Åh, jag längtar faktiskt! Alla goa stammisar, och hela Slättas...underbara plats på jorden!

3 kommentarer:

  1. säg till när du har lite tid över för en date...

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fina LO:s! Fick ju en tår i ögonvrån av den med din mormor. Förstår ju precis vad du känner för henne!
    Väldigt vad snygg skylten blev till cafét!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej! fina bilder.
    Hundvakten

    SvaraRadera