onsdag 3 mars 2010

Nöjd

Precis avslutat träningspass nummer femhundrasjuttiotolv i burlekar med båda doggsen. Förutom att Ola behöver myyyycket mera värdeladdning UTANFÖR buren är jag toknöjd! De letar sig in i buren från alla håll och kanter, även från andra rum. Idag flyttade jag ut träningen i trädgården och som jag anade blev det direkt galopp för Fenix som är rädd att halka på parketten inne, och jag kunde lägga på kommando även för honom. Duktiga pojkar! Fick mamma till att filma men det gick väl sådär... Fenix fick hon inte med alls, och han som gjorde sitt livs pass!!!

I caféet går det framåt med stormsteg nu och det är nääästan bara det roliga kvar. Idag har stora rummet städats i alla vrår och möblerna har kommit in. Återstår lite färg här och där, lampor och gardiner. Har bara fyra dagar på oss innan invigning nu så det är bara till att ligga i.

Scandinavium förra helgen. Man går in i en egen liten värld där och kopplar bort allting utanför. Nästan. Såå skönt, och såå härligt med allt folk som man faktiskt bara träffar där, den där helgen varje år.

Sist men inte minst vill jag passa på att gratta MAMMA som fyllde år i söndags, kalas idag. Hurra hurra hurra! =)

6 kommentarer:

  1. Låter mycket bra!
    Du är så duktig!

    Hälsa mamma och gratta massa!

    puss

    SvaraRadera
  2. Är det på väg att öppna ett nytt café?
    Öppet för allmänheten?
    När? Var? Hur?

    SvaraRadera
  3. Och V, NEJ, det är vovvarna som är duktiga =)

    SvaraRadera
  4. Tack för gratulationerna, men nu är det ju så att jag aldrig utgett mig för att vara nån kanonfotograf. Vi gör ett nytt försök snart så ska jag försöka fånga min lilla älskling på bild. Det dröjer nog innan snön försvinner från våran trädgård. Varför i helvete har de flyttat å, ä och ö på tangentbordet sen jag lärde mig skriva skrivmaskin??? Kramar

    SvaraRadera