onsdag 7 september 2011

Höst

Så, nu börjar jag komma ikapp mig och sakna bloggandet lite.
Mitt "Dagens fem" för gårdagen känns väl lite halvfyndigt sådär - på gränsen till totalvärdelöst - men det är ändå ett dagens fem...
Nu funderar jag över vad denna dag har för fem att erbjuda.
Förslag, någon?
Mottages (extremt) tacksamt!

Man märker att det börjar bli höst nu.
Sitter på balkongen, i Lila Stolen såklart, med kaffe och cigg i vanlig ordning.
Och duntäcke! Och fryser ändå!
Fast jag älskar ju hösten, så det känns rätt skönt.
Ok, jag erkänner. Igår kväll var det inte jätteroligt att gå ut på kvällsrundan, när det ösregnade och blåste som tusan! Regnet älskar jag (bortsett från att hundarna blir blöta och äckliga och Ola blir tovig) men blåsten skulle jag kunna vara utan.
Spänningen stiger ju dessutom när jag har ett kastanjeträd utanför dörren, och kastanjer i tennisbollstorlek blåser ner som torpeder...


2 kommentarer:

  1. lilla syster yster. regn och du. det är liksom rätt, det känns rätt. puss

    SvaraRadera
  2. Jag vet, jag vet! Pick me, pick me!!

    Du ska komma på 5 höstsysslor som du ska göra nu i höst. Det kan vara allt från plocka upp ett fint höstlöv och lövfilosofera till att åka ut och plocka svamp. Game on!

    SvaraRadera