onsdag 14 september 2011

Västra kyrkogården

Igår var jag och Ulfen och fotade lite på Västra kyrkogården. Åh. vad jag älskar kyrkogårdar! Och Västra är en av favoriterna. Promenerade ofta där på den tiden då jag bodde i Majorna. 
Här kommer lite bilder, några redigerade/foto-program-lekta-med och några som jag inte gjort något med alls.

Den här statyn står ovanför minneslunden. Love it!
...och så lite omgjord.

Minneslunden

Linslus?! Dök upp mellan två bilder...
Har en viss förkärlek till gravlyktor...like this one!
Ängel i minneslunden

gravdekoration
...och ännu mera minneslund.

Idag har jag bakat. 50 bullar och 4 kladdkakor - check. Bullbak är nog det tristaste som finns! Jag tycker till och med bättre om att städa... Men nu är det klart. Väntar på att det ska svalna så att jag kan packa ner det och lämna upp till cafét på hemvägen sen. Har en snäll far som skjutsar...

Har tränat lite slalom med hundarna också. Eller ja, Ola framför allt. Men även lite ingångar och tempo med Fenix. Det var som att det lossnade något hos Ola i  helgen och nu känns det verkligen som att det går framåt! Känns inte hopplöst längre.
Ska ta med några pinnar hem nu också, så att jag kan köra korta pass i alla fall några gånger i veckan med honom. 
Fina lilla Ola. Fick förresten en bild på honom härromdagen, tagen uppe i cafét: 
Foto: Niklas Olsson

Det var väl allt för nu. Eller nej, en sak till. Min scrap-spärr har släppt litegrann...lite V:s förtjänst skulle jag tro. Hon tvingade mig att mixtra med 2 papper och efter att ha stirrat och klippt sönder och börjat om och blivit frustrerad och rökt några cigg och velat dö och blivit skrattad åt och tja, lite till, så lossnade det. Det blev ett helt ok kort av det till slut, efter MÅNGA om och men, och igår blev det ett till.  
Bilder kommer nån annan gång, när jag är hemma.

1 kommentar:

  1. Toppenbilder, Zara. Rosen är en favorit för mej.Tycker vi får göra om det där snart, att fota alltså!!
    Bamsekram Ulf

    SvaraRadera