måndag 12 september 2011

Fluff-puff är nyduschad, fönad och borstad. Har skjutit upp det alldeles för länge...
Dagens långpromenad uppskattades betydligt mycket mer av matte än av hundar. Till och med Fenix viker ner/bak öronen och överger sin knorr när det regnar och blåser såhär. 
Själv brukar jag inte heller vara ett superstort fan av regn-i-sidled men idag var jag så sugen på att bara gå-gå-gå och det fanns så mycket luft ute! 
Behövdes efter denna dag.
Nyduschad
Ola skötte sig alldeles exemplariskt på kursen i helgen, och instruktören sa att han verkligen har kapacitet och potential. Hon sa också att han hade en härlig inställning och ett fantastiskt driv.
Han är så duktig, lill-fluff!
Och jag är riktigt sugen på att fortsätta träna med honom, både mer kontinuerligt och mer målinriktat. Agility, alltså.
Och så ska jag sätta igång med rallyn med Fenix igen också. Ska börja vara med på rally-träffarna/träningarna på Sandens och till våren ska vi köra igång med tävlingarna. Nu jävlar! (Och så var det ju det där med kantarellsök också...)


"Dagen fem"
(Marabou-favoriter - utan inbördes ordning...tror jag)

  • Macadamia Honey (Sensation)
  • Schweizernöt
  • Caramelized Almonds Seasalt (Sensation)
  • Cocos (finns inte längre)
  • Helnöt
Älskad,.saknad!

1 kommentar:

  1. Ojojoj så godissugen jag blev. Undrar om det finns någon choklad kvar i kylen efter att dottern varit här. Kanske ett tomt papper?!?!
    Kramar

    SvaraRadera