fredag 3 oktober 2008

Vi har tyvärr inget bryggkaffe...

Torsdag: Mamma hämtade upp mig hemma kl. 09.30 och skjutsade mig till Mölndal och KC "på väg till " tandläkaren. (Tack!) Två timmars diskussioner, givande och roligt. Själva utbildningen i sig är kanske något "flummig" men tja, ändå vettig. Liksom. =) Börjar i och för sig att se mer och mer struktur i det. Det finns ramar men innanför dem är det väldigt fritt.
Kl. 12.00 var vi klara och jag åkte in mot stan. Mamma hämtade upp Fenix hemma hos mig och tog med honom ut till Hällsvik. Själv mötte jag upp Axel och var och fikade på Espresso House. Min vanilla latte var inga problem med, men Axel som skulle ha en vanlig kaffe fick tänka om; "Vi har tyvärr inget vanligt bryggkaffe!" Lite roligt, tyckte jag. Efter cafébesöket var det dags för handledning. Anneli, Axel och jag satt hos Zelma i 2 timmar och pratade, pratade och pratade lite till. Blir nog väldans bra det här, tror jag!
Skulle till In-Ex (favoritaffären!) efteråt och köpa fotohörn till Unas album. Tänkte att jag skulle passa på att gå i stan en sväng också, är så sällan det blir av nu för tiden. Men...när jag skulle in på In-Ex var klockan nästan halv5 och jag kom på att jag skulle klippa mig och göra slingor kl. 18. Så det blev bara en affär för min del, bra för min ekonomi med andra ord =) Ner till centralen, bussen till Hällsvik, hämta hunden och sen mot Bräckehill. Var hos Sussi typ 10 i 6 och vi gick in till hennes frisörgranne för att bli fina i håret =) Blev även lite te-drickande och tjöt hos Sus efteråt.
Fredag
Körde pappa, Johan och Daniel till flyget imorse. De är nu på väg till London för att kolla på fotboll (!). Hmph, när man kan shoppa!!! Jag hoppas att de tänker på att nån fyller år snart ;o)
Kom halvvägs till Bt1 innan pappa ringde och bad mig vända. Idiot, han hade en morakniv i väskan (inte första gången!) som jag fick åka tillbaka och hämta upp. Hade nästan varit billigare för honom att köpa en ny (och enklare för mig!). Sen till kontoret då för att komma ikapp en maaaaassa som jag har liggande. Även hunnit med en pingismatch och klättrat lite på listan i vår turnering här. Nice, nice.
Blir inget café idag. Ska vara skurar och det är kallt! Får lite dåligt samvete dock, framförallt om det blir skitväder i helgen... Men men, jag ska åka och titta på födelsedagspresenter till Fenix istället. Han blir 2 år på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar