onsdag 1 oktober 2008

Låt mig presentera:

KARISMA

Född: den 14 mars 2008

Den 28:e april var Fenix och jag hos Marcus för att titta på tre drygt 6-veckors kattungar. Alla tre var vita i grunden, en med svarta och tigrerade fläckar, en med enbart gråtigrerade och en sköldaddsfärgad. Först fastnade jag för den sistnämnda, som dock inte riktigt fastnade för Fenix. Den av dem med svarta inslag ville inte alls komma fram, medan den gråtigrerade nosade på Fenix innan den kröp upp och la sig tillrätta i mitt knä - jag var såld!

Senare samma eftermiddag var jag och hämtade detta lilla underverk, som jag då trodde var en hane och fick namnet Zeb. Bara 6 veckor och 4 dagar gammal (alltså 5½ vecka innan rekommenderad leveranstid) anlände Zeb till sitt nya hem. Fd ägaren hade då missat på en månad och trodde att de var en månad äldre och därmed bara 1½ vecka för tidigt levererad.
Fenix tog på sig mamma/ storebrorrollen direkt. Första natten sov Zebbe under min haka, därefter var "han" och Fenix ett. De lekte ihop, åt ihop, sov ihop... Snart upptäckte jag att min lilla hane hade bytt kön - han var en hon och fick istället det passande namnet Karisma.
Karisma vande sig snabbt vid sele och koppel och att vara ute och gå med mig och Fenix. Även där tog hon efter Nixen. Bilar och mopeder hör inte till det bästa hon vet, men trädklättring är roligt, roligt!

"Ett gott skratt förlänger livet" sägs det, och i så fall blir jag gammal. Hon är en riktig clown, min lilla katt. Tillsammans med Fenix hittar hon på grejer jag aldrig trodde att jag skulle få (/behöva!) uppleva.

Karisma är en av mina änglar. Hon är precis den katt jag alltid velat ha; busig och levnadsglad, gosig, personlig och social, påhittig och aktiv, kaxig och otroligt kärvänlig! Jag hoppas att jag kommer att få ha henne hos mig i många, många år, och att hon fortsätter att vara den fantastiska lilla individ hon är idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar