söndag 27 november 2011

Avstämning

Första advent.
Det är svårt att tänka sig att vintern och julen närmar sig med stormsteg, när hösten är som mest närvarande med sitt äkta-Göteborgs-regn-och-storm-väder.
I eftermiddag ska kartonger hämtas upp från källaren, julgardiner hängas upp, jul-mysbelysningen fram och glögg drickas (fast den tjuvstartade jag med igår...) i ett försök att hitta den rätta känslan och förbereda mig inför den kommande julstressen.

Kom just att tänka på att jag skrev ett Dagens Fem för ett par månader sedan om vad jag skulle ägna mig åt under hösten. Var tvungen att gå tillbaka och checka av vad jag faktiskt har uppfyllt av mina planer.
Såhär såg det ut den 7:e september på Dagens Fem-lista:
- Fortsätta kantarellsök-träningen med lapphunden
- Gå många och långa regniga skogspromenader
- Fota årstidens facination
- Dricka te på balkongen med mängder av värmeljus
- Intensivanvända värmetofflorna, förra årets julklapp från bästaste V och T


Så, hur har det gått nu då?
Kantarell-sök - inte i den utsträckning jag hade tänkt, men några pass har det allt blivit med Fantastiska Fenix
Regnskogs-promenader - Check!
Fota årstiden - Jodå, avklarat.
Te och ljus på balkong - En del te har druckits, en del ljus har tänts (och en del filtar har används)
Värme-tofflor-intensiv-användning - Nästan varje kväll får väl betraktas som duga?

Sammanfattning: Tycker nog att jag lyckats rätt så bra med mina tänkta höstaktiviteter. Här följer bildbevis:
Årstidens facination
Årstidens facination
Kantarellsök
Höstpromenad!
Värmetofflor
Årstidens facination

Kanske skulle ta och skriva en Dagens Fem Vintersysslor också? 
Tips mottages med stor tacksamhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar