söndag 20 november 2011

Guld

Vaknade imorse av mig själv, utan att bli väckt av varken väckarklocka eller hungriga hundar. Det var helt underbart!
Puffpojken låg som vanligt tätt intill benen under täcket och till och med lappisen var uppe i sängen. Han låg tryckt mot mig och hade borrat in sin nos under min haka. Myspojk!

Gick upp och såg att det var ett märkligt alldeles jättehärligt ljus ute och bestämde mig för att ta med kameran ut på morgonrundan.

Det sägs att "morgonstund har guld i mun" och imorse förstod jag verkligen det uttrycket!



Dryg!
Spanar
 Resten av dagen har jag ägnat åt att plocka här hemma och möblera runt i skåp, bytt lite glödlampor, promenerat med pojkarna, spelat lite backgammon med mams på King och nu väntar jag på att finaste Ella ska komma hit och pyssla lite.
Och så har jag pratat i telefon med världens bästa E också. Icke att förglömma. Är ledsen över att hon bor så långt borta, men glad över att allt löst sig för henne. Hon har verkligen förtjänat lite flyt - hon om nån!


2 kommentarer:

  1. Jag har nog aldrig förstått det uttrycket om inte morgonen är vid 10-tiden. Puss på er

    SvaraRadera
  2. Riktigt nice ljus i dessa bilderna!
    Bakgrunden i "dropp" bilderna gillar jag skarpt
    //Niklas

    SvaraRadera