måndag 28 november 2011

Var sak har sin plats

Putsat fönstren för mamma och pappa idag och som vanligt blev jag kvar en stund till. Hade tänkt fixa lite här hemma innan det blev kväll, men så blev det alltså inte. När jag väl kom hem slängde jag i alla fall in pojkarna och gick ner i källaren för att hämta upp julkartongerna. Fick även tummen ur och bar ner byrån som jag egentligen skulle ha gjort för flera månader sen (hrmmm...bättre sent än aldrig?!)

Var lite taggad på det där med fönsterputsning så dessvärre/bättre fortsatte jag i mitt hem också. (Dessbättre för att det verkligen behövdes. Dessvärre för att det med tanke på vindarna var aningens riskabelt att balansera på fönsterbrädan i vardagsrummet för att putsa den gigantiska utsidan av fönstret som öppnas inåt...)

Nu är i alla fall allt på plats, och i vanlig ordning kunde jag inte hålla mig till det jag skulle utan började plocka med all jordens prylar - när jag ändå var igång liksom.
Fick hur som helst hittat ett användningsområde för de underbara skålarna jag räddade från mammas utsortering.
 Och Ola fick ett mjukare underlag till sin liggplats i fönstret.
Nu tror jag att jag ska släcka ner för idag. Är galet trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar