tisdag 30 september 2008

Back to work...

Så var man tillbaka i vardagen igen. Efter sommaren med caféet nästan sju dagar i veckan har jag haft lite halvsemester från Näckrosen på Bt1 ett tag men nu är jag tillbaka. Har i och för sig varit på alla utåtriktade grejer jag haft samt caféet på helgerna så riktigt ledig har jag inte varit, men det har hållt sig till 4-5 dagar i veckan i alla fall (med andra ord, semester!). Så nu sitter jag här med en stund över för bloggande. Haft styrelsemöte idag och därefter blev det lite datorarbete; skrivit protokoll och skickat ut, skrivit kallelse till medlemsmöte, till "fråga RSMH"-dagar och ett schema för höstens aktiviteter för tjejgruppen. Ikväll skulle vi promenerat i Vättlefjäll men vädret är inte riktigt på vår sida så majoriteten av gruppen (dvs. 3 st idag...) tyckte hellre att vi skulle ses här på Bt1.
Igår var Fenix och jag uppe på klubben och tränade (agility) på förmiddagen. Drog med Veronica som medhjälpare och åskådare. Byggde en bana och märkte tydligt på honom hur mycket han orkade med innan det blev för mycket för huvudet... I slutet gick det riktigt bra. Körde lite freestyle efteråt och bakade in A-hindret mellan ett par moment, vilket gjorde att han var supertaggad och inte segade sig nerför som han annars brukar göra. Glad matte! =)
Nu ska jag ut och rasta vovven en stund innan tjejgruppen drar igång. Blir inte mycket motion för oss idag men han är å andra sidan inte så väldigt pigg efter gårdagen heller. Mamma och jag drog ut honom på en långpromenad i ösregnet (och haglet som han definitivt inte uppskattade!) igårkväll också då vi skulle agera brevbärare och dela ut tack-kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar