tisdag 23 augusti 2011

Morgonstund...

...har guld i mun.

Har spenderat morgonen i Lila Stolen på balkongen, med dator och kaffe och för många cigg.
Det spelar ingen roll. För jag har saknat det här och har lite att ta igen.
Och så har jag läst ikapp mig på bloggarna jag följer, mest då J och S som är de mest aktiva. 

Det blev inget inlägg om Lysvik-vistelsen igår som jag hade tänkt mig. 
Städade som en tok hela dagen och större delen av kvällen. 
Efter det var det promenad och telefonprat med mams och E innan jag gick och la mig.
Nu är mitt hem nästan skrämmande rent (bortsett från balkong och sovrum som jag ska fixa med idag).
Det är skönt att (äntligen!) ha fått ordning men ärligt talat så känner jag mig nästan lite malplacerad - det är inte riktigt jag, på något sätt.
Men det kanske det kan bli?
Har hört att många tror att jag är en sån där ordningssam en, så det kanske är dags att jag tar mig an den rollen?

Det blir ingen uppdatering om Lysvik nu heller, men i inläggsrubrikens anda ska jag visa ett par bilder som jag tog en morgon i Värmland när jag var ute med hundarna. 
Det var innan V hade vaknat till liv och det var alldeles tyst och stilla ute. Och dagg. Jag har en viss facination för dagg. Det är liksom rogivande på något sätt.
I vanlig ordning går det att förstora upp bilderna genom att klicka på dem






Den sista bilden är en favorit. Jag är faktiskt till och med nöjd!

2 kommentarer:

  1. Så fiiiina bilder,du är så bra. Kram från Tant E

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder........
    Ulf

    SvaraRadera