söndag 28 augusti 2011

Föreningsliv

Jaha ja, regnet tänker lysa med sin frånvaro fram till eftermiddagen / kvällen så det är bara till att göra sig iordning, handla och kila upp till Slättas.
Just idag hade jag uppskattat icke-uppehåll mer än mest.
Ska sitta med bidragsansökningarna ikväll/inatt tillsammans med bästaste Sea:n och Tant T och det hade inte gjort något om vi kunde komma igång lite tidigare...
Nåväl, det får gå ändå.
Insåg dessvärre just, när jag skapade mitt konto som är det nya för att kunna söka bidrag, att det är rätt så mycket mer att göra än jag hade väntat mig.
Och rätt mycket krångligare!

Just nu är jag väldigt less på föreningsarbete.
I vanliga fall tycker jag att det där med ideellt arbete är mer än ok,
men när motgångarna regnar tätt och bitterheten lurar runt hörnen blir jag bara så trött.
Det är svårt att hålla modet uppe när motivationen är helt borta.
Och jag hatar att vara arg, men kan inte låta bli att vara det på de som försöker sabotera på alla håll pga. egen dumhet.
Varför blir det alltid så, att det är fel människor som ska behöva betala för de som klantar sig?
GAH!
Ge upp! (för jag vill inte göra det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar