måndag 23 januari 2012

Myshelg

Lördagen började med att jag skulle bli bjuden på brunch (eller kanske snarare frukost) av min snälla broder i Hällsvik, så jag åkte dit lite tidigare för att ta en morgonrunda i hamnen och fota lite med hundarna innan.

Dessvärre var det såpass tidigt att snön inte hade hunnit komma ordentligt utan det var en äckel-regn-snö-blandning i kombination med stormvindar. Varken Ola eller jag uppskattade det sådär överdrivet mycket, men Fenixen var pigg och glad - som alltid när han får rusa runt vid havet!
Sjöbod i Hällsviks hamn

Olastackaren höll som vanligt på att blåsa bort!
Blåst hund?!


Det här var väl det mesta av hans ögon man lyckades se pga vindarna...

Fladdermusen

Hela dagen spenderades sedan i Hällsvik där jag ägnade mig åt en av mina favoritsysslor: röjning och organisering!
Projekt: Föräldrars överbelamrade (Observera! Mild underdrift!) bokhyllor i sovrummet.

Men tja, några timmar senare var utmaningen slutförd med godkänt resultat. Är mycket stolt över att mamma lyckades sortera ut och slänga/skänka förvånansvärt mycket prylar!

Körde föräldrarna till Linné och åkte hem och väntade på brodern som skulle komma hit på spelkväll. Stratego är vårt spel, så även igår. 2-0 till mig och fortfarande obesegrad. Känns bra. Mycket bra! =)


Får väl sticka in en kommentar om att Fenix är en lycklig lappis just nu som tar vara på snön till tusen så länge den varar. Här kommer lite bilder som bevis:
Lyckliga, bus, kärlek

Man får la offra sig ibland...

Flyger
Livslust
 Samtliga Fenix-i-snö-bilder är tagna av Broder Daniel i Idre, januari 2010

 Nästa helg åker jag till finaste E i Örebro. Ska bli så mysigt. Saknar henne så himlans mycket.
Hoppas att V bestämmer sig för att hänga på.

1 kommentar:

  1. Härliga bilder!
    Sjöboden o Ola är mina favoriter....
    Kram Ulf

    SvaraRadera