onsdag 18 januari 2012

Renovering

Renoveringen är påbörjad och börjar dessutom att gå mot sitt slut.

Jag har tänkt göra något åt den där asjobbigt svårtskötta puffpojkens päls i evigheter. Och när han nu fick öroninfektionen fick jag en anledning att sätta igång.
(För er som inte vet har hundar med hängande öron lättare att få öronproblem för att öronen inte luftas som de behöver)
Eftersom Ola haft en tendens till i alla fall ett ståöra innan så misstänkte jag att de skulle resa sig om jag rakade dem, och det gjorde de också.



När jag ändå var igång fortsatte jag alltså med det som jag länge funderat över att göra... Pälsen tovar sig till svinto (!!!) över och på benen - något som varken han eller jag uppskattar. Eller ja, utredningen av svinton altså.
Så nu åkte frambenspälsen också, och voila, han blev en kines!
Fladdermusen
Huvudet behövde också en ansning för att förvandlingen från terrier till kines skulle bli komplett. Detta gjordes dock efter att bilderna togs.
Återstår: bakben! Skjuter upp detta hela tiden men det ska bli gjort någon av de närmsta dagarna.
Egentligen borde jag väl ordna en kines-svans på honom också, men där går faktiskt gränsen!
Crested-svans...

2 kommentarer: