måndag 16 februari 2009

Om vänner

Sussi var och hälsade på mig igår och hade med sig en liten present till mig: "Lilla boken om vänskap". Finns mycket tänkvärt däri och tänkte dela med mig av några citat här.

Förord: "Vänner muntrar upp dig när du är ledsen och gör dig ännu gladare när du redan är på gott humör. Vänner stöttar dig när du inte har det så lätt och bär dig när du har det riktigt svårt. Vänner delar sitt liv med dig och låter dig dela ditt liv med dem."

Det där är nog exakt min syn på vänner. Jag inser också att jag inte är någon vidare bra vän, jag orkar sällan med mig själv och ännu mindre andra. Mina vänner finns i mitt hjärta, men jag är nog dålig på att visa hur mycket jag uppskattar er! Jag hoppas - och tror - ändå att ni vet...! Ok, nogtjötat, här kommer fler citat som tilltalar mig:

"En vän är någon som går in när resten av världen går ut" /Walter Winchell
"En vän är den som lyser upp när hela världen har slocknat" /Alban Goodier
"Om du försöker leta efter en vän kommer du att märka att de är mycket sällsynta; om du försöker att vara en vän kommer du att finna dem överallt" / Zig Ziglar
"En vän är en gåva som man ger till sig själv" /Robert Louis Stevenson
"En vän är någon som genomskådar dig men ändå uppskattar utsikten" /Wilma Askinas
Och så till det mest talande citat för tillfället: "En riktig vän står aldrig i vägen för dig, såvida du inte är på väg utför" /Arnold H. Glasgow
Finns sååå många fler citat jag verkligen tycker om, men de kommer en annan dag. Och till er, mina vänner, ni vet vilka ni är och jag älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar