fredag 20 februari 2009

En annan värld

Igår skulle jag klivit in i en annan värld - Årets Göteborg Horse Show. Att vara med och jobba där är nästan som Narnia, förutom att ingången inte sker genom en garderob. Man är så heeelt uppe i gemenskap, arbete, stress mellan varven, tävlingar, hästar, umgås med "en-gång-om-året-vänner" att hela resten av världen kopplas bort. Som om tiden utanför stod stilla under fyra intensiva dagar inne på Scandinavium Det är...underbart! Istället ligger jag under gula landstingetfiltar (visserligen också i "en annan värld"). Fördriver tiden med kaffe, dator, kaffe, te, dator, kaffe, kaffe och rökning i en inglasad fågelholk (fast de kallar det balkong...!). Idag har jag dock varit galet trött och sovit hela förmiddagen - skönt!!! Alltså bara hunnit med 2 koppar kaffe + 2 rök"pauser". Ängeln Emma var ju här och lämnade lite filmer också att fördriva tiden med. Börjat på Harry Potter =)
Och vet ni? Det jag sörjer mest av allt för att jag inte kan vara med på GHS är att jag också missar att se Sarah och Combat och deras shower! Ska VERKLIGEN försöka fjäska mig till att kunna komma dit!
Återkommer senare med ett "dagens citat/visdomsord/dikt". Tar det vid den gemensamma datorn där jag kan lägga in bilder också.

2 kommentarer:

  1. Det är konstigt utan dig på GHS! Ta hand om dig min underbara ängel!<3
    kram Therese

    SvaraRadera