tisdag 3 februari 2009

Oroväckande vanor

Jag misstänker starkt att Fenix passiva rökning har fått honom att utveckla ett oroväckande tobaksberoende. Igår kom jag på honom med att vandra runt med detta fynd:
Frågan är - vem köper ut åt honom, och hur finansierar han det???
Adelia växer så det knakar. Så underbar är hon, lilla dockan (Hmm, Sussi-uttryck). Här sover hon hos farmor (farmor/mormor/mamma/Bitte...för mig har hon numera alla dessa namn.) Och kofta ärvd av mig, stackaren. Dock har hon rätt gott om "egna" kläder också och faster Zara har lovat att skämma bort henne =) Mina going-djur är inte alltför entusiastiska över att det dyker upp en paparazzi när de ligger och sussar sött, men är man söt får man skylla sig själv. Eller?!
För övrigt då?! Varit en hel del RSMH och hund det sista. Har ingen energi alls för tillfället men livet tar inte riktigt hänsyn till det. Ni vet väl alla hur det är, misstänker jag.
Uppdatering om arbetsförmedling och försäkringskassa; Inom 4 månader ska jag vara uppe på heltid, tycker de, dock mest för att "visa att det inte fungerar så att man kan gå ner i tid igen". SUCK! Har hört det där så många gånger om allting, undrar bara varför de måste se ett misslyckande istället för att lyssna till egen erfarenhet? Kanske för att de inte vet vad ett misslyckande betyder för en med Diagnos Duktig?!
Ska inte vara så negativ egentligen. Jag har nämligen haft turen att få både en fantastiskt bra hanläggare vid AF och vid FK! Få förunnat, har jag förstått.

3 kommentarer:

  1. Fenix är ju grym!! Cache är dessutom gott.Han har god smak...

    Sen FK lämnar jag utan kommentarer!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack "tant G" =)Jag blev lite orolig när jag såg att han har dig som förebild, men why not. Du kan nog vara bra för honom på många (andra) sätt =)
    kram

    SvaraRadera
  3. Du har blivit utmanad :) Kolla min blogg.
    Kram

    SvaraRadera