lördag 28 februari 2009

Grattis mamma!

Först och främst vill jag idag säga ett stort
till min mamma som fyller 55 år idag! Har ju inte direkt haft möjlighet att fira henne idag, men jag fick träffat henne en stund i alla fall.
Dagens citat kommer här. Eftersom det inte blev något bloggande igår (eller?) så tar jag ett citat extra idag. Båda handlar de om vänskap:
"Vänskap är onödigt på samma sätt som filosofi och konst. Det har inget överlevnadsvärde i sig utan är snarare något som gör det värt att överleva"
/ C.S. Lewis
Igår var pappa här med Fenix och jag var ute och gick med dem i en halvtimma (wohoo, freedom!). Därefter gick jag direkt till sängen och tvärsomnade. Trodde inte att det var möjligt att vara såhär TRÖTT!
Denna dag började liksom gårdagen med en stor dos sömn fram tills Emma kom strax efter kl. 15 med SKUMTOMTAR. Det var helt enkelt bara ren lycka, då jag inte fått min dagliga dos (en tomte morgon, en tomte kväll) sedan igår morse och abstinensen började göra sig påmind. Jag tror att jag ska be läkaren skriva recept på skumtomtar och skriva in det på medicinlistan morgon och kväll. Blev lite tjöt med Emsan och experimenterande med utbrytningsbara garderober, funderingar på vilken färg en strypt smurf får (någon som har svar, vänligen kontakta mig snarast!) samt vad som är hus och vad som är träd - det är faktiskt svårt att urskilja ibland. Okey, efter flams och trams, nödvändigt sådant, kom mamma med Fenix. Var ute på en liten skogspromenad (totalt livsfarlig! Stigen var täckt av is och hunden såg ut som bambi - för att inte tala om hur min kära mor såg ut.) Efter en stunds traskande kom vi ut hela och (nästan) rena, gick förbi bilen och hämtade en hel kartong (eller egentligen två) med mera slumtomtar som min kära V hade köpt. (Tack tack tack, evig tacksamhet!). Mamma, Emma och Fenix följde med upp på avdelningen en stund och jag gosade ikapp mig med Fenix för några dagar framåt. Paparazzi-Emma var såklart framme med kameran så fort jag intog någon halvmysko ställning så bilder lär väl komma här så småningom.
DAGENS ÄNGLAR

ÄNGEL NR 1. EMMA som bara är. Allting blir med ens så lätt, hela livet blir liksom okomplicerat. Min syster i vått och torrt - love you darling!

ÄNGEL NR 2. FENIX som jag sagt innan, alla dagars ängel. Hans glädje smittar så otroligt, och hans jämfotahopp går inte att låta bli att skratta åt. Underbara, goa. Kärlek!

ÄNGEL NR 3. MAMMA som fyller år idag, hipp hipp hurraaaaaa!

Kanske glömt att skriva det innan, men det finns ingen inbördes ordning på änglarna. 1, 2, 3 betyder alltså INTE att 1:an är mera ängel än 3:an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar