torsdag 26 februari 2009

koma-tillstånd

Herregud, hur är det möjligt att vara såhär trött?!? Har till och med sovit på dagen både igår och idag. Å andra sidan, hur ska man annars fördriva tiden här? Passar rätt bra att befinna sig i smått koma-tillstånd här. Tror dock att det är en biverkning från Anafranilet (googlade på biverkningar och jojo, trötthet finns med som en av de vanliga - och ungefär 200 andra grejer!). Just ja, Anafranildroppet. Igår och i förrgår vart det ju injektion som jag nämnt, idag var det dags för första dropp-dagen, och med det alltså även att en nål skulle sättas. FEMTE försöket gillt! Varav de vid 3 av de 4 första försöken lyckades spräcka blodkärl. Nu ser jag med andra sidan ut liiitegrann som Ior (fast mindre söt och med kortare öron)!
Årsmöte per högtalartelefon idag, trevligt, trevligt. Mindre trevligt var det dock att den satans droppslangen fylldes mer och mer med blod under tiden och jag försökte hålla armen på alla möjliga och omöjliga sätt för att förhindra det - utan att lyckas såklart! Nåväl, det gick bra till slut det också, så även årsmötet. Varför skulle det inte göra det, med den superprofessionella ordföranden Elisabet som hade riktigt god hand med klubban! Well done! Inte vidare mycket nytt för Näckrosen, mer än att Emma avancerat sig lite mer uppåt (nästa år blir du ordförande, Ems!) och Tove - ängeln - tar över kassörsjobbet för mig. Tjohooooo!!! I'm free baby (så fri man nu kan bli på en slutenvårdsavdelning...)
"Du kan ge utan att älska, men du kan inte älska utan att ge"
/okänt ursprung
Det var "dagens citat". Nu till "dagens änglar":
ÄNGEL NR 1: Emma, the one and only real sister. The best. Love you på alla sätt och vis!
ÄNGEL NR 2: Veronica för det finaste sms jag någonsin fått: "Du. Jag kom på att jag nog glömt att berätta för dig hur vårat samarbete fungerar från min sida till dig. Du ska få en lista på det viktigaste. 1. Du SKA ringa mig närsomhelst på dygnet när du behöver nån i andra änden av luren. 2. Om du ber mig komma till dig oavsett tid och plats så gör jag det med all glädje som finns i mig. 3. Oavsett vad du gör eller tänker så kommer det inte få mig att tycka sämre om dig eller se ner på dig. 4. Om du inte kan sova, och natten gör för ont...och smärtan är på väg att tvinga dig att försvinna så måste du be mig komma till dig. Jag kommer vara vid din sida, jag kommer vara vaken med dig. Jag kan stryka dig över håret tills du somnar utan att behöva vara slav under piller. Och måste du ha piller så är jag där ändå. 5. Jag älskar dig lika mycket oavsett allt. Du kommer aldrig få mig att se dig som du ser dig själv och du måste förstå att min syn på dig är min och sann för mig och det kan du aldrig ändra på. 6. Jag har obegränsat med ork, kärlek och kramar till dig. Jag kommer aldrig bli ledsen om du inte orkar träffa mig. Men du ska veta att jag alltid kommer att orka om du verkligen behöver mig. 7. Du behöver aldrig oroa dig för att dra ner mig eller göra mig ledsen gå grund av hur du mår. Jag blir lycklig av din närhet. 8. Jag kommer alltid tycka att du är vacker inifrån och ut oavsett. 9. Tro inte att du kan hålla undan något för mig. Jag känner i hela mig hur du mår! 10. Jag är din vän, din själsfrände och jag finns alltid hos dig och lämnar dig aldrig."
P.S Jag har inte glömt att jag ska skriva mer om "projekt-coca-cola-sanering" men det får bli en annan dag - en dag när jag inte är i koma-tillstånd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar