torsdag 7 maj 2009

Mission completed...

Idag tänkte jag börja inlägget med att presentera vår lyxsvit. Man kan faktiskt till och med snurra ett helt varv runt med armarna rakt ut åt sidorna utan att komma åt väggen. Lägg emellertid märke till datorns storlek i förhållande till sängbredden på översta fotot; Som ni ser har vi gott om förvaringsutrymmen. Faktiskt hela 3 hyllor om man räknar med "hyllplanet" uppe på byrån, och stolen fungerar ju alldeles utmärkt som sängbord! Föresten, om ni undrar vad det svarta minimala föremålet på väggen är, så är det en prima platt-tv! DET kallar jag verkligen LYX med stora bokstäver. Det enda jag har att klaga på när det gäller den är att de har missat att lägga ut glasögon på rummen så att man har en suck att se vad som händer på tv:n också...
Det har varit en väldigt givande och stimulerande dag idag, flera väldigt bra seminarier. Har haft två stycken valbara seminarier under dagen och jag var på följande:
1. Onödig ohälsa kan bekämpas - Stillasittande, läkemedelsbiverkningar och andra riskfaktorer. - Livsstil och friskvårdsaktiviteter.
2. Vem lyssnar på de unga? Som sagt, väldigt bra båda två. Och att träffa gamla goingar är aldrig fel heller. Framförallt de man träffat på utbildningar som man träffar på då och då i såna här sammanhang.
En av dagens höjdpunkter:
Knappkorgen med Roland Jansson.
"Enmansföreställning med den kände Göteborgsprofilen"
Mission completed succesfully!
Axel åkte med mig till Stockholm igår med två mål:
1. Att spana in platsen där Olof Palme mördades. Som ni ser på bilden nedan har han i alla fall lyckats med det uppdraget.
2. Att lösa mordgåtan! Känner mig lite som Kapten Haddock (alternativt Milou) som tvingas gå runt med Tintin och leka cluedo...! Nu är det i alla fall nästan löst hävdar han - bara en liiten detalj som återstår: han ska bara hitta mordvapnet. Och den resan, mina kära vänner, får han ro iland själv!
"På denna plats mördades Sveriges statsminister Olof Palme den 28 februari 1986"
Efter konferensdagens slut hade vi laddat för mingel. Tyvärr hade vi blandat ihop Visa Vägar-konferensen med Möjligheternas Metoder som vi också var på förra året - där det serverades middag och massor med fri alkohol (speciellt om man hade fjäskat lite för servitören!). Idag bjöds vi på lyx av samma karaktär som vårt hotellrum: snittar, gurka, morötter, lite chips och chilinötter samt (alkoholfri) cider i plastkaffekoppar... Besvikelse! Så, vi tänkte att vi samlar ihop Jönköpinggänget och kanske några till och går vidare, men Jönköping hade också stuckit. De stackarna hade fått ta sig upp till huvudstaden nu imorse, tiiiidigt! Hur som helst, Axel och jag bestämde oss för att gå ner till Gamla stan och ta en öl/cider/whatever (och självklart kolla in i Christina Schollin-affären för att utöka min "lilla" ängelsamling). Dessvärre råkade jag som alltid när jag är i Stockholm hamna i min favorit-Zarabutik (Drottninggatan såklart!). Idag drogs jag av mystiska krafter direkt till barnavdelningen och fick sedan skynda mig ut innan jag hittade något att shoppa till mig själv, eftersom jag redan handlat upp lite för mycket pengar till lillskruttan Adelia. Kunde ju inte motstå detta! (och dessutom är det ju sååå mycket roligare att handla till hundar och barn än till sig själv! Nån som håller med?)

Klart att hon är!

Har egentligen samlat på mig en massa att blogga om under dagens gång, men det får komma vid ett senare tillfälle. Nu ska jag försöka sova, optimist som jag är (ibland)...! Måste bara säga, återigen, ibland blir jag så rörd av människors genuina värme och omtänksamhet. Speciellt då de kommer från håll jag inte har anat innan... Idag är Birgitta och Karin de största änglarna!

SOV GOTT

(Imån får jag träffa mina djur! Saknar dem som faaaaan nu!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar