måndag 11 maj 2009

Proffs-fotografen Tomas

Så hade man ett par dagar att ta igen, IGEN! Börjar med ett par "gamla" bilder (med andra ord, inte från de senaste dagarna).
Första fotot är vid dammen ovanför morfar (Amhult). Insåg nämligen att det var dit vi gick när jag var liten och dagmammorna fortfarande höll till i/på (?) Rosengården och blev hemskt nostalgisk. Ända sedan mormor och morfar flyttade dit och jag började promenera där med Fenix ibland har jag känt en dragning just dit, Nu förstår jag varför. Två av mina fyra "favoritfrizoner" jag hade som barn brann ner och Rosengården var en av dem.
OBS! Det var inte jag som brände ner dem. Med tanke på vilka rykten jag hört går om mig skadar det inte att förtydliga detta! Låt mig presentera kungligheternaSlättas:
Kronprins Ola och Kung Fenix, här vakandes över sitt kungarike
Här kommer den sista uppdateringen om Hotell Colonial. Något vemodigt, måste jag erkänna!
fredagmorgon tänkte vi passa på att ta en hotellfrukost. Ovanför brödrosten hittade jag följande lapp:Ganska glasklart kan tyckas, men låt förtydliga liiite till för att vara på den säkra sidan: Hysteriskt roligt, om du frågar mig! =)
Vi fick föresten reda på av Mr Hjelm den uppenbara förklaringen till varför det inte fanns någon våning 4 på hotellet - Vi var ju på "Visa Vägar"-konferens. Vi skulle hitta nya helt enkelt...
(Och det var allt från min galet lättroade sida för idag...!)
Internt "skämt", ber om ursäkt till övriga som inte hänger med. På stationen på hemväg hittade jag ÄNTLIGEN en "Way Out"-skylt! Yeeey! Ola är en mycket sympatisk liten herre. Här hjälper han mig att slippa packa upp =)
Fenix var hos änglarna till fosterföräldrar han har från måndag till fredag förra veckan. Fosterpappa Tomas är en inte så lite duktig fotograf! Visst håller ni med?!? Den översta bilden här är en av mina absoluta Fenix-favoriter genom tiderna! Mmmm, spirello! Fenix har en viss förkärlek till chinchillor. Här med ena bästisten Beherit.
Även denna bild är fantastisk! Älskar Fenix kontraster mot den svart-vita bakgrunden.
TACK TOMAS!

2 kommentarer:

  1. Haha, proffsfotograf.. ..jojomän!! =)

    SvaraRadera
  2. Haha.. han är duktig min T!
    Älskar din blogg gummsan!
    Älskar dig med!
    nu är det dags för en inspirationsjakt här!
    Puss

    SvaraRadera