lördag 2 maj 2009

Tacksamhet

En känsla kan jag alltid bära med mig, överallt: TACKSAMHET! Jag har så många fina människor omkring mig. Jag har fantastiska djur. Jag får så mycket varje dag; värme, omtänksamhet, skratt, uppskattning. Jag vet inte varför eller hur det ens är möjligt, men vilken tur jag har! På det planet är jag riktigt ordentligt bortskämd. Jag facineras över all ödmjukhet, humor och glädje som finns omkring mig var jag än kommer och hur skulle man kunna vara något annat än just tacksam? Jag vet inte om jag någonsin har varit med om en vecka då så många fina ord och meningar fastnat i mitt hjärta, och jag undrar om jag bara upplever det så för att jag varit mer mottaglig, eller om det faktiskt är så att det har varit en intensivt "varm" vecka? Svaret har faktiskt ingen betydelse.
Jag skulle vilja ropa ut till alla som inte redan är medvetna om vad ni har: Öppna ögonen och se er omkring. Jag säger inte att livet är lätt eller att allt är/blir bra för att man ser det positiva som finns. Men jag är övertygad om att det alltid, varje dag i livet, händer någonting som kan värma en frusen själ, i alla fall för en kort sekund. Jag är också övertygad att man kan se allt det där om man tränar. Och jag är ännu mer övertygad att man inte förlorar någonting alls på att tillåta sig att glädjas över de där guldkornen eller änglarna!

TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar