tisdag 20 april 2010

From heaven to hell…!

Det blev inte så många timmars sömn inatt (heller) och snoozade klockan aningens för länge imorse. Kom dock i god tid till jobbet ändå efter att både ha lämnat Ola hos Baxel och handlat på vägen. Hade inte så värst mycket kunder idag men dagen gick fort ändå. Trevligt sällskap och sysselsatt större delen av tiden så det flöt på.

Efter åkte jag och hämtade Ola och passade på att ta en kaffe med Baxel och tjöta lite skit, det var änna längesen nu. Därefter direkt iväg och hämtade upp Veronica för en liten roadtrip med hundarna. Åkte till Björlanda Kile först men hittade inga bra promenadvägar och hamnade istället vid Kippholmen där vi skrattade härligt åt våra galna, lyckliga hundar (eller vad de nu är…?) och promenerade på stigar och klippor. Helt underbart.
Åkte sedan till Kungälv och Ica Maxi där jag inhandlade ett par sjukt snygga stövlar (inte sant?!) – ÄNTLIGEN!
Köpte med oss thaimat och åkte hem till V, fick massage och kollade på Svenska Hollywoodfruar och skrattade (som vanligt) rätt gött åt Maria Montazami. Hon är ju helt underbar!
Därefter bröt helvetet loss…
Ywonne ringde och bad mig göra en polisanmälan på internet då Lukas hade varit nära att bli stulen vid Bjurslätts Torg. Jag blev själv skärrad (brukar ju lämna mina där också ett par minuter, precis som hon hade gjort) men det lär inte vara i närheten av vad hon var/är. Nu sprider vi reg.nr och info vida över facebook och hoppas att så många som möjligt ska hjälpa oss med den uppgiften. Såå fruktansvärt, man vet ju inte vad de använder hundarna till. Det var ju bara några år sen de åkte runt Hisingen och samlade in hundar för att använda till sina kamphundar. SJUKT!

Vad är det som händer inom hundvärlden egentligen? Förra veckan blev S nedslagen då hon tog en hund i halsbandet som var på väg fram till hennes hund, och idag detta. Ska man behöva gå runt och vara rädd som hundägare i fortsättningen? Eller kanske börja utbilda kamphundar =S Jag blir så trött på mänskligheten ibland!
Fantastiskt nog ringde faktiskt polisen upp Y bara några minuter efter att jag skickat iväg anmälan för att ta signalement etc. ”Jag har själv hund…” sa han. Helt underbart! Tänk att de faktiskt tar något sånt här på allvar. För mig är det en självklarhet, precis som för alla andra som lever för sina 4-benta, men för allmänheten är det väl mest en petitess och därför värmer det ju extra med en polis som visar sådant engagemang! Guldstjärna, dagens ros och allt annat som tänkas kan till honom! Nu hoppas vi bara på att de får tag på det aset och att de inte har tagit flera hundar eller hinner göra det. JÄVLA AS!

Avslutar med att visa min djupa tacksamhet för att St/Be finns. Utan dem hade jag behövt hyperventilera ikväll igen, till Fenix och Karismas förtret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar