tisdag 29 mars 2011

Älskade djur

Idag är en sån där dag då jag alldeles, alldeles svämmar över av kärlek till mina fantastiska djur. De är så underbart knasiga och vansinnigt roliga. Åh, jag är så lycklig över att ha dem i mitt liv. De gör mig varm och lyser upp min tillvaro. De lugnar och underhåller. De är min familj, mitt allt.
Fenix.
Så smart, så humoristisk och diplomatisk. Så generös och omtänksam och uttrycksfull och kärleksfull. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna älska någon såhär mycket!
Och Karisma
Underbara lilla fina Kissma. Hon är precis den katt jag alltid önskat mig; rolig, lekfull och gosig. Och dessutom är hon en helgalen, karismatisk (såklart) och mycket bestämd och envis healingkatt. Och rätt så mycket "mattes katt".
Sen har vi ju det senaste tillskottet i vår udda familj
Ola
Underbara lilla Ola. En katt i hundformat. Så personlig och minst lika rolig som de andra två. Så speciell helt enkelt. Han är en ögontjänare av stora mått och har en on- och en offknapp som det tog ett tag att hitta...i alla fall on-knappen. Han pendlar mellan att vara clown och halvgrinig farbror och det är just det där som är det fantastiska med Ola. Han är ytterligheterna i alla lägen. Och alldeles, alldeles underbar!
Jag har en sån tur. Jag har egentligen precis allt jag behöver - och lite till - i min underliga lilla familj och jag är så obeskrivligt tacksam över att få ha dem hos mig!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Visst är dom fantastiska, katten har jag inte träffat men hon verkar ju go hon med! Det är en förmån att ha turen att ha djur tycker jag! Ser fram emot att få träffa er imorgon!!!!! Bamsekram Ulf

    SvaraRadera