lördag 26 mars 2011

My guardians

I torsdags var jag på Påtår och sa hejdå. Kändes både lite vemodigt och skönt. Fast mest av allt känns det faktiskt helt rätt!
Fick så fina presenter. Ängel nr. 121 fick flytta in. Och den finaste orkidé som nånsin satt sin rot i Biskopsgården och som jag verkligen ska försöka få att överleva - minst en vecka! (Det gäller att inte sätta ribban för högt, har jag hört)
Och så den vackraste Goebel-ängeln! Det var givetvis Ulf som hade valt ut den. Såå fantastisk!
Och när vi ändå är inne på änglar tänkte jag presentera mina favoriter för er:
Nya ängeln fick flytta in på Anneka Bouk-hyllan med några av favoriterna. Det är fr v: Angel of friendship (Willow Tree), A of healing, A of light, A of song, A of motherhood, A of happiness och A of healing. Den allra första av AB:arna jag fick var Friendship-ängeln som jag fick av Sarah. Fastnade direkt och började samla på dem, men nu har de utgått ur sortimentet i Sverige och jag saknar TVÅ stycken! "Saknar" i dubbel mening!
För en massa år sen hjälpte till en del i stallet, mer än jag kanske behövde, och fick på skämt smeknamnet "Ängeln på Torpet". Så den julen fick jag ett helt gäng änglar från alla håll och kanter av andra som hade hästar där. Bland andra fick jag den här Schollin-ängeln av Nettan och så var det kört. Var ju bara tvungen att börja samla...
Den här fick jag av mamma när vi var i Stockholm på musikal-resa för ett gäng år sen. Var i Christina Schollin-butiken och då sa Hon att Hon ville följa med mig hem!
På min första RSMH-kurs i Bollnäs träffade jag ett helt fantastiskt gäng människor från olika delar av Sverige. De la ihop och gav mig den här:
Present från mamma och pappa. Guldförgylld och allt =)
Även den här fick jag av mamma och pappa när jag blev utskriven från sjukhus för ett par år sen. Dåligt foto men jag hoppas att ni ser hur vacker Hon är ändå!
Mamma är en frenetisk ängla-skänkare. På våra årliga julmarknad till olika ställen får jag en ängel och de här är inköpta vid två olika sådana tillfällen.
Den här fick jag av broder Johan. Han köpte den i Spanien när han pluggade där. Hon var den första av älvorna/nymferna som kom hem till mig. Dåligt foto här också men ni ser va?
Den här har jag faktiskt köpt själv. Den är varken unik eller påkostad på något sätt, kommer dessutom från Rusta, men den gör mig liksom alldeles lugn!
På en av julmarknaderna, i Lübeck tror jag att det var, hittade vi en affär alldeles överfylld av änglar. Det var som att komma till himmelriket, i alla fall för mig. Dessvärre fick jag ju välja en att få av mamma vilket resulterade i att vi gick runt i affären ca 2 x 1 timma innan jag till slut hade bestämt mig. Det var inte helt lätt att frakta hem en rätt så stor ängel med spegel och allt, men desto mer värt det. Ser ni vilka söta rumpor de har? Man blir ju bara alldeles kääär!
Och så till den sista favoriten som jag fick av T och V i födelsedagspresent för ett par år sedan. Känns inte som att jag behöver någon ytterligare förklaring här va? Hon får tala för sig själv:
Tusen TACK alla som gett mig dessa UNDERBARA guardians!
Och såklart ni som gett mig de andra som inte har presenterats så noga men är älskade de också!

3 kommentarer:

  1. ååå vilket fint inlägg!
    Du förtjänar alla vackra änglar i världen!
    Du är min ängel! PUSS

    SvaraRadera
  2. Vad fina dom var,änglarna. Skönt att det känns bra för dej att gå vidare från Påtår nu. Saknad kommer du alltid att vara där, men vi kan ju faktiskt träffas ändå !!! Bamsekram Ulf

    SvaraRadera
  3. Tack för en fantastisk insats på Påtår. Utan dig hade det inte hänt. Livet tar sina turer och går vidare mot nya mål. Allt det bästa till dig!

    SvaraRadera