lördag 26 mars 2011

Mamma och jag gick en sväng i kolonin vid golfbanan, Torslanda, idag. Superskönt var det.
Fenix började givetvis rundan med att rulla sig ordentligt i äckel-tång och luktade aaas resten av promenaden...
Det är nåt visst med havet
Vackra prinsen
Lycka för en lapphund är att få springa så att benen nästan ramlar av...
...och lycka för en matte är att få dela den lyckan!
Tjooo
Ola och "mormor"
Glad "mormor", godissugen kines och flygande lappis
- Puss mormor!
- Fanns det mer godis här eller?
- Mmmm, det var väl det jag visste!
Söta prylar i trädgårdarna...
...och än är all is inte borta.
Skutt skutt hopp hopp
Fikadags med härlig utsikt
Lite klättring för att komma dit dock...
Nästan framme!
Hundar busar medan folk dricker kaffe.
Världens vackraste Ola!
Knas-hund
Canada-jäss som närmade sig när vi skulle fika och jag lovade mamsen att SPRINGA därifrån om de kom närmre...
...men Fenix, min trogne fågelhund, räddade mig ännu en gång från dessa fasansfulla varelser!
Lycka!
Skattjakt...efter saker att äta. Finns förvånansvärt mycket som kan slinka in i en hundmun!
Årets första bad
Hämtar lite pinnar...
... äter lite godis med hjälp av struts-metoden...
...och får lite av det obligatoriska "badfnattet"!
Alltså, rusa i 8:or slickat mot marken ett tag. Viktigt viktigt.
Sen måste man ju skaka av sig lite innan det är dags att hoppa i igen såklart.
Världens bästa mamma!
Siktar in sig på ännu en pinne.
Det var allt för nu.
Tack för oss!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder Zara! Ser skönt ut vid havet med fint väder!Bamsekram Ulf

    SvaraRadera
  2. Vad fint!
    En del av bilderna bara älskar jag!
    Massa bilder att scrappa.
    Det är speciellt en av bilderna på Ola som bara är alldeles sjukt bra!
    Puss

    SvaraRadera
  3. Ja, nu MÅSTE jag köpa bläck till skrivaren nästa månad! Det var änna kul att fota lite igen, har ju inte gjort det på evigheter!
    Puss

    SvaraRadera