måndag 21 mars 2011

Helg i scrapbooking-anda (lördag)

I lördags morse packade E, födelsedagsbarnet V och jag in oss själva och en inte så lite prylar i bilen för att bege oss till den stora metropolen Vårgårda. V:s systrar som var här från Hallsberg hade åkt i förväg. På agendan stod inget mindre än en scrapmara.
Ditresan gick bra, fast hur långt det är mellan Göteborg och Vårgårda tvistar de lärda. Efter en rökpaus i Alingsås närmade vi oss vårt mål via en skylt där det stod "Vårgårda 9". Vad 9:an kan betyda är ännu oklart...
Väl på plats inledde vi dagen med lite nödvändig shopping. Scrapgrejer kan man ju aldrig få för mycket av, som alla säkert vet?! Dessvärre är det ungefär som med garderober, hur fullt det än är behöver man alltid mer. (Observera behöver, det är alltså ingenting som man bara vill ha)
Till slut började vi i alla fall scrappa. Under dagen fanns ett gäng utmaningar/tävlingar man kunde hänga på om man kände för det och vi gav oss på några av dem. Trist nog blev jag inte nåt vidare nöjd med något alls av det jag gjorde under dagen bortsett från den näst sista LO:n möjligtvis (layouten/"albumsidan" för er som inte kan scrap-kodspråket).
"Välja skissen"-tävling:
- Scraplifta en av de LO som sitter på fönstret bakom demobordet.
- Du måste ha med 3 saker från välkomstpaketet
- Det ska synas vilken LO man utgått från.
Från välkomstpaketet valde jag att ha med bingobrickan, snöret och textsidan.

Det blev en kvart över att göra nästa utmaning på med följande resultat:
"Korttävling":
- Välj skiss 1 eller 2. Vänd och vrid men det ska synas att du utgått från skissen.


Som nästa utmaning valde jag "Svart/vit"
Uppgift:
"I denna tävling får du bara använda svart/vita eller grå färger, papper eller dekorationer. Använd helst sv/v kort men färgkort är också ok."
Har en viss förkärlek till stämplar... När jag ser den här nu tycker jag att den är helt ok ändå faktiskt.


Så till den LO jag blev relativt nöjd med som jag gjorde till "Titeltävling".
Uppgift:
- Välj en av följande rubriker: "I vått och torrt" eller "Vi hade i alla fall tur med vädret".
- Scrappa efter skissen. Vrid och vänd men det ska synas att man utgått från den. Egentligen kanske det inte är så mycket LO:n i sig jag tycker om, utan att det som gör det hela är att fotot är ett av mina favoriter och att rubriken känns så himla rätt till det.


Och så var det sista tävlingen då, "Vår snabbis" som blev så jävla dålig att jag knappt vill lägga ut den egentligen och dessutom är det ett n som har sprungit bort sig...
Under ½-timmas tid fick vi med jämna mellanrum en instruktion i taget och därefter hade vi 1 timma på oss att göra LO/kort. Låter som mycket tid, jag vet, men tiden i Vårgårda är konstig! Där går inte klockan som vanligt utan den liksom hoppar fram och hoppar över en massa siffror på vägen. Det är sant! Efter en liten stund sa de att det gått 13 minuter, ca 2 minuter senare (Göteborgstid räknat) var det plötsligt 20 minuter kvar och 3 minuter efter det var det 4 minuter kvar... Med lite lågstadiematte kan vi då komma fram till följande: Vad som i Vårgårda är en timma är i Göteborg inte mer än 22 minuter vilket med ger en diff på hela 38 minuter som vi normaltidsbegreppade alltså tappade i den tävlingen...
"Ingredienserna" vi fick som skulle användas var:
- Ett enfärgat cardstock.
- En rulle tissue tape.
- 3 mönstrade papper
- Knappar, hur många och i vilka färger som helst.
- En stämpel och en stämpeldyna.
- Ett djur ska finnas med.
- Det ska målas på, på valfritt sätt.
- Ett foto ska vara med.
- Förutom rubrik ska det finnas journaling med.
Och slutligen fick vi en skiss att utgå ifrån.

Hrmm, resultatet får tala för sig själv. Det hela blev extra förstört av att jag skulle mista med mörk färg på ett hyfsat mörkt papper när det var mörkt ute...såg ingenting alls!


Oavsett dagens kreaktions-resultat var det en supermysig dag i världens bästa sällskap och med världens bästa avslutning dessutom! Efteråt åkte vi nämligen hem till V allihopa för att fira henne litegrann och anlände till en helt fantastisk taco-tårta som T hade pysslat ihop. Jag hoppas att det kommer foto på detta under för DÄR kan vi snacka Konstverk med stort K! =) Han hade till och med spritsat på ett "Grattis Veronica 28 år" med taco-sås!

2 kommentarer:

  1. Tack för sällskapet och en urtrevlig helg!

    Jag älskar din svartvita layout och jag tycker du ska var helnöjd med alla alster du fick till.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt raring!

    SvaraRadera