tisdag 28 april 2009

Projekt avfrostning

En sak är då säker, jag ska aldrig mer frosta av en frys som inte går att stänga av. Avfrostningsbehovet har funnits sedan ett år tillbaka, intresset att göra det har däremot inte infunnit sig ännu. Inte heller igår kväll när eländet började.
En redan igenisad frys blir tydligen inte mindre isig då man glömmer att stänga frysdörren ordentligt och låter det vara så i nåt dygn innan upptäckten görs. Så vad gör man? Det var bara till att börja tömma ur all skit och försöka stänga av helvetet. Knappen gick att vrida från "max" till "min" men därifrån till "av" var det totalt omöjligt - med och utan våld! Istället drog jag ner så långt jag kunde och lät dörren stå öppen inatt. Till mitt stora förtret hade det inte hänt ett skit när jag steg upp imorse och checkade läget. Det blev till att ta fram kastruller med kokande vatten, hårtork (!) och ett gäng badlakan till golvet.

Dagen blev stressig såklart, eftersom jag är värre än värst på att planera in mina förmiddagar (och dagar överhuvudtaget) när jag inte har fullspäckat schema. Jag fick rusa iväg för att hinna köpa present till (ett av) dagens födelsedagsbarn innan det var dags att möta Axel på Möjligheternas hus och ta en kopp kaffe där. Därefter åkte vi fort som satan förbi mig för en minipromenad och sen lämna in vovvarna, därefter till Länsman för att informera för och diskutera med en del bostöd och klienter samt, hör och häpna, the boss (som imponerade starkt på mig!). Vi fick oerhört mycket positiv respons och många bra förslag ifrån brukarna. Blir antagligen en del uppföljning därifrån och regelbundna träffar där. Roligt som fan!
Hem och hämta hundar, köra Axel till MH där han hade sin bil. Emma, hundarna och jag passade på att ta oss en skogspromenad i Lillhagens sköna område innan vi åkte till Bt1 för RESPEKT, vår grupp. Det var sista gången för denna period men redan nästa vecka startar vi upp en ny 8-träffarsgrupp. Ska bli roligt, faktiskt. Har kommit igång riktigt bra nu med upplägg och allt.

Suck och suck och suck. Hem till frysen och åtskilliga timmar innan det helvetet vad färdigavfrostat, men tjohoooo, kl 23.55 var det KLAAAAAART! Nu jävlar ska jag sova och drömma om självavfrostande frysar!

STORT GRATTIS
till
DAGENS FÖDELSEDAGSBARN:
  • EMMA, sötaste syster Ems, 23 år idag!
  • WILLE, min finaste lilla gudson som blev hela 1 år idag! Och jag kunde inte ens åka dit! KRAM PÅ ER MINA ÄLSKLINGAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar