söndag 20 september 2009

Lön?

"Arbete: Om det inte hade varit för din relativt goda lön så hade du gärna sagt upp dig. Idag har du många sådana tankar. "

Ovanstående hämtat från mitt personliga horoskop på http://cgi.dtthoroskop.nu/se/program.
Om jag nu får se RSMH-Näckrosen och Café Slätta som jobb trots att det är helt ideellt så stämmer detta delvis, men säkert inte på den punkten ni tror.
Visst har jag haft tankar på att lämna Näckrosen av olika skäl, men i slutändan kommer jag ändå alltid fram till att det är där jag hör hemma. Näckrosen kommer att finnas i mitt liv så länge föreningen åhlls vid liv. Naturligtvis på ett annat sätt än nu, beroende på vad framtiden har att säga. Men att "säga upp mig" finns idag inte i mina tankar!

Vad gäller lönen då, den "relativt goda" är det något inte alls som stämmer. Nu tänker ni säkert att jag jobbar ideellt och inte tjänar något på det, så särskilt relativt god kan den ju inte vara. Men sanningen är den att jag genom Slättas och RSMH får så oerhört mycket ovärderligt:
Möten med och relationer till människor jag aldrig annars hade mött, erfarenhet, värme, uppskattning, gemenskap, uppmuntran, empati, "status" (hittar inget bättre ord, detta var inte särskilt bra...) och inte minst möjligheten att växa i mig själv, hitta mig själv som person.
Allt detta är bara ett fåtal exempel på allt som mitt "lönlösa" arbete ger mig, men vad kan vara mer värt??? Min åsikt är alltså:
Jag har inte relativt god lön - jag har högre lön än vad som ens är möjligt!
Lön kan lika gärna räknas i ovärderligt arbete som i pengar!

Det får bli allt för nu. Väntar på att Fenix ska vakna så att vi kan ta en morgonrunda men han verkar helt slut efter kvällens promenad med Ems i Mossen igår. Och med tanke på hans "intervallträning" där är det kanske inte så konstigt =) Knasvovve!
Ola är hos sin "biologiska mamma" ett par dagar, konstigt tomt i sängen, men glad att han har möjligheten att få vara hos henne med jämna mellanrum.
Lina-citat: "Han är nog ändå lyckligast som nu, när vi är tillsammans - UTAN några homo-vibbar!" Och ja, så är det nog!
Idag är jag ledig (?) och för tillfället enbart en tripp till Slättas med Karisma och Fenixen på schemat. Vad göra mera???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar