tisdag 15 september 2009

Uppdaterad: Mormor 84 år

Idag skulle hon blivit 84 år, min älskade mormor.

bilder och texten därpå får tala för sig själv idag...

Textförtydligande till dikten på vänstra sidan nedan:

TILL MIN ÄLSKADE MORMOR
I mitt hjärta jag har
Minnet av dig kvar
Värmen av din famn
Ditt leende, din doft...ditt namn!
Har fortfarande inte förstått
Hur över ett år kan ha gått
Sedan jag hade dig (fysiskt) nära,
Hur kan man den smärtan bära?
Du var, du är, min ängel, min vän
Och ljudet av ditt skratt ekar i mig än.
Alla våra egna minnen
Vårdar jag ensam i mina sinnen.
Hela du finns kvar ännu: sprudlande, levande
Det är den bild jag vill bära
Och fast jag ibland får leta trevande
Så finns du ändå alltid nära.
Din kärlek, din humor, din empati
Är mer än bara en utopi.
Den finns där äkta och sann
För oss alla ditt hjärta för brann
För oss som fick stå dig nära,
För alla dina kära!
EVIGT ÄLSKAD OCH SAKNAD!
/Zara 09.09.14



Bak- och framsida till ett laminerat kort som nu finns på mormors grav.

Bästaste citatet från facebook till fotot längst upp:

Sarah: Goaste mormorn med bästa omeletterna! :)

TACK twin, ord av värde!

Och Veronica, TACK för allt det jag skrev.
TACK till er andra som brytt er idag, som ens förstått...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar