tisdag 18 maj 2010

Ordning och reda

Åh, jag är så lycklig. Finaste V kom förbi en sväng igårkväll när de kom hem från Hallsberg. Blev en ganska lång "sväng", då vi började med evighetssysslan: att få ordning på min scraphörna, men vet ni vad? Vi lyckades! Tack snälla underbara! Nu har alltså var sak sin plats, ännu mer än innan. Bordet är alldeles fritt att sitta vid och 3 av 4 stolar är tomma från bröte! Riktigt lockande att scrappa nu. (Vi var dessvärre inte klara förrän vid 3-tiden inatt och kände inte riktigt för det just då.)
På bordet har jag min nyaste leksak: skärmaskinen! Den bor tillsammans med skärmatta...... Clear Stamps och stämpeldynor som liger i lådan över... ...de vanliga stämplarna.
Bredvid dem håller lim- och tejplådan till.
Även i bokhyllan är det ordning och reda. Chipboards har fått ett eget utrymme... ... diverse saker är samlade och ner/undanstoppade, såsom julgrejer och "färgade skitpapper" (dvs. knallfärgade dagispapper!), minialbum som väntar på att bli monterade och scrappade samt en låda med diverse snören och band som äntligen har fått ett lagom stort utrymme.
Skärverktygen bor för sig...
...Liquid pearls, glitterlim, glitter och embossinpulver/penna ligger nu så att allt syns tydligt och man slipper rota runt...
...och mina rhinestones har bytt upp sig från sin glassburk!
Vi har korgar för 3D-dekorationer av olika slag...
...blommor är i alla fall bättre sorterade än innan...
... och knappar, öljetter, öljettverktyg, brads mm. är snyggt och lättöverskådligt uppdelat. Till och med alla miljarders miljarder med spillbitar blev sorterade, mycket blev slängt, mycket dök upp från ingenstans, mycket förökade sig och blev galet jääättemycket...men resultatet blev såhär: Jag är bara sååå nöjd!


u till något helt annat. För er som inte vet om det har vi en loppis på Vårvädersgatan... Jo, det är sant! I min svale dyker det upp grejer så gott som varje dag, och sedan försvinner lite i taget (ibland allt på en gång, beroende på hur värdefulla fynden är!) Ok, tanken är fin, dela med dig av det du inte behöver...men varför måste man ha skrotupplaget just utanför förråd och hiss?
Hur som helst, idag när jag kom ner hängde detta på trappstången:
Är det bara jag som tycker att det är lite komiskt?! =)


Hällsvik idag, bullbak till Café Slätta. Jag hatar att baka bullar! Hatarhatarhatar! Det ska kletas och det ska jäsas och det ska kavlas och rullas och äggas och....gaaah, för lång process av trista saker för att falla mig i smaken. Börjar längta till hösten ;)

Hundarna älskar i alla fall att komma ut till "mormor" såna här dagar. Shit, det blev ju sommar över en natt! Fenix var som vanligt lycklig när han fick kuta runt i trädgården...
...medans Ola njuter för fulla muggar av att äntligen kunna bättra på solbrännan (eller i alla fall försök, trägen vinner???)

1 kommentar: