måndag 9 maj 2011

Åååh

Nej, fy tusan. Jag är så satans trött numera.
Tror att det har lite att göra med att jag vet att jag har två stressiga veckor framför mig.

Ska bli så himla skönt att komma iväg till Rom på fredag. I fyra dagar ska jag fly Göteborg tillsammans med mamsen och världens bästa svägerska!
Strosa runt, dricka cappuccino på mysiga uteserveringar, kanske shoppa lite, kolla på alla måste-ses-grejer...
Och också; Koppla bort cafét helt och hållet. Veta att det inte finns något jag kan göra åt att personal inte dyker upp/blir sjuka, att grejer saknas, att luckorna ska upp (eller ner)...


Samtidigt har jag ju givetvis dåligt samvete för att jag inte kan hjälpa till på två hela veckor, för helgen efter bär det av till Viskadalens Folkhögskola med V och Sea. Jag ser fram emot den kursen men samtidigt känns det lite som att jag skulle vilja hoppa av den. Det blir för mycket och dessutom blir det svårt att få ihop cafépersonal när vi är borta alla tre. Men det behövs bil för att ta sig dit, så om jag stannar hemma kommer inte de andra två iväg heller. Eller tre till och med, har lovat M från RSMH Livet att åka med oss också. 
Skit och pannkaka.
Men det ordnar sig, det gör det alltid.
Samma sak gäller ju där; jag har ingen möjlighet att göra något åt vad som händer hemma så det är lika bra att koppla bort det.

Nåväl...jag tröstar mig med att bloggers nya redigerare underlättar mitt liv väsentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar