söndag 22 maj 2011

Cafe å le

Kurs på Viskadalens Folkhögskola, Rättsligt kamratstöd. Åkte imorse och kommer hem imån så det är en riktig kortkurs. Tyvärr hinns det inte riktigt med allt som ska/bör pga "onödiga", eller snarare irrelevanta, diskussioner men ändå givande. Och mysigt att komma iväg med bästaste V

I vårt hus har vi kaffeautomat. Där kan man välja allt möjligt; kaffe, capuccino, chokoccino - och så cafe å le. Jag har alldeles bestämt för mig att det är så det heter. Nedan kan man se bevis för detta...
Jag ska skriva mer om kursen och lägga ut flera bilder när jag kommer hem. 

Så länge tänkte jag visa ett kort jag gjorde häromdagen på beställning. Vet inte varför jag alltid lyckas få så konstiga teman på mina kort - som "taxi och fiske" tex... 
Har ju letat halvt om halvt ihjäl mig efter mina akrylfärger men slutligen insett att jag inte längre äger några. Eller ägde rättare sagt, för jag fick nya i veckan av min fina mams. Världens sötaste sådan har jag!
Så jag målade på en utskriven taxi. Första gången jag målar på ett kort men inspirerad av V gjorde jag ett försök. Är väl (som vanligt...) sådär nöjd med resultatet, men wtf. Övning ger (förhoppningsvis!) färdighet.

Lite stämplar och stämpeldynor kan man också komma långt med...

 Sen bara måste jag ju visa vilket helt fantastiskt fin halsband/hänge jag fick av finaste Elisabet! Visst är det helt underbart?
 Och på tal om det så har jag ju glömt att visa ängeln jag fick av U när han hade varit i Turkiet. Också heeelt underbar!
 Pratade med min Farmor Una förut. Efteråt fick jag ett meddelande där det stod: "Du är det bästaste jag har. Kraaam, farmor". Och jag blev alldeles rörd och översvämmad av kärlek. Finaste! Jag älskar ju henne också, och är så himla glad att jag fick kontakt med henne för 6 år sedan efter att inte ha träffat henne sedan jag var väldigt, väldigt liten.
Tänk vad många människor jag helt oförtjänt har omkring mig som bara är alldeles...alldeles sagolika! Jag har en sån himla tur!

Så vill jag bara avsluta med att säga att jag nu har ätit 2 bitar av den nya marabou'n: banan & kokos, och jag kan verkligen inte komma fram till om jag tycker att den är god eller inte...
Tur att jag har 180 g - 2 bitar kvar, kanske räcker för att ta reda på det...?

2 kommentarer:

  1. usch den chokladen är hemskt äcklig men den dom hade förut med passion var mycket bra! schysst att ni fick kaffe å le! //Sea

    SvaraRadera
  2. han fick två CK. så det var helt ok..... saknar och älskar dig finaste. puss

    SvaraRadera