måndag 30 maj 2011

Helgens scrapverk


Blivit en del scrappande i helgen. Anledning: Mors dag.
Känner att jag regriderat en aning till göra-själv-stadiet!
Nåväl, tänkte visa resultaten av en helg i kreativitetens anda.

Mamma har envisats med att ha ett ljus med texten "Tänd ett ljus i höstmörkret" framme året runt. Nu tyckte jag att det var dags att ändra på det!
Dessvärre blev det ett lite impulsivt påkommet stressverk, så jag fick använda mig av det jag hade hemma - därav det svarta ljuset som visserligen passar till deras inredning men kanske är mindre passande till årstiden...
Matchande tändsticksask
"Man kämpar inte ihjäl en skugga,
den dödar man med ljus"
/ Sigfrid Siwertz


 Här kommer lite bilder på det som skulle vara den "riktiga" mors dags-presenten, 
en egobox/exploding box:

Detaljerna på utsidan är gjorda med hjälp av V:s underbara mistmallar, pensel och stämpeldyna.



"ÄLSKADE MAMMA, DU ÄR:"
hjälpsam
rolig
knäpp
familjär
varm
tålmodig
söt
jordnära
generös
positiv 
omtänksam
och underbar.



Och så slutligen ett kort:

Stämplade på bokstäverna för att få lite struktur

Enkel insida med en söt ängel-stämpel

1 kommentar:

  1. Fint det blev!!
    Tror kära mor måste blivit glad för den fina presenten.....Kram Ulf

    SvaraRadera