lördag 28 maj 2011

Regn?

Mina prinsar

Lite regn nu skulle inte skada. 
Det är så svårt att avgöra om man ska öppna cafét eller inte när det är sånt här väder. Man vill inte ha stängt och göra stammisarna besvikna. Samtidigt vill "man" inte gärna står där och frysa utan särskilt mycket kunder eftersom alla ligger hemma under varma sköna filtar och dricker te, äter popcorn och kollar på film. 
"Man" har inte heller särskilt stor lust att dra in alla apvåta möbler i cafét efter en störtskur och därigenom skapa extraarbete i form av lersanering dagen därpå... 

Nåväl, idag beslutade Y och jag att inte gå dit. Kollade 5 olika vädersajter innan som alla utlovade regn senast kl. 14. Så: Snälla regnet kom!
V och jag var hos finaste E igår kväll och scrappade. Resultatet kommer att publiceras så småningom, dock tidigast imån. Ska fortsätta nu här hemma så fort jag får tummen ur... Det är så tråkigt att scrappa själv numera! Förr i tiden, när jag var ung, kunde jag inte scrappa med någon annan, prestationsångesten förlamade mig. Nu är det snarare tvärtom. 
Jag är så glad över mitt scrap-sällskap, glad över att de lyckades övertala mig att joina dem och framförallt glad över V:s berömda ank-kort som fick mina hämningar att släppa ;) Jag kanske kan få ett foto av det om jag ber henne riktigt snällt så att jag kan lägga ut och visa? I och med att allt annat hon gör är alldeles fantastiskt kan det ju inte skada att lägga ut ett mindre fantastiskt verk...? 
Omröstning: Vad tycker ni?

Prins Bus, jag och Hjärter Kung

Fotona i inlägget är från i onsdags då V hade sminkkurs-träning på mig. Gjorde tre olika sminkningar, ska lägga in bilder på vardags-makeup:en en annan gång. Visst är hon alldeles fantastisk, som sagt?



2 kommentarer:

  1. DU är alldeles fantastisk!
    Och Ankkortet får jag fundera på... får ju ångest bara jag tänker på det.
    Jag är glad att du är med oss och scrappar!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Hahaha, snålis! Lite ångest har väl ingen dött av?! ;P
    Puss

    SvaraRadera