onsdag 22 juni 2011

Magisk växel

Jisses, det är ju midsommar om två dagar. TVÅ!
Det är så mycket som ska göras innan dess och helst vill jag bara dra täcket över huvudet och sova tills på lördag.
Han kanske hade rätt i att jag ger upp, lägger mig ner och dör för en stund, så fort det blir lite för mycket?
Nej, det hade han f*n-i-mej inte!!! Det gör jag ju inte alls det!
Jag vill göra det men det är ju en helt annan sak!
Och jag är himla bra på att skjuta upp in i det sista, men sen lägger jag in en magisk växel och så löser det sig alltid. Alltid!

Egentligen hade det varit en bra idé att inte vara ledig idag, utan sprida ut och dela upp sysslorna lite.
Men jag kände att jag behövde en dag som denna nu.
Imån får bli en stress-dag istället, det är värt det!

Kanske borde göra en "att-göra-lista"?! Inte så mycket för att få struktur egentligen som för att uppleva nöjet att stryka saker från listan!

Hade redigerat en bild att använda i inlägget; förrförra årets Slättas-midsommarstång i färg med svartvit bakgrund, och taggtråd runt om, men blogger vill inte riktigt uppmuntra den idén...

3 kommentarer:

  1. Om du behöver hjälp med något så säg till!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kan ta det LITE lugnt, vet att du kan fixa det mesta....
    Kram Ulf

    SvaraRadera