fredag 17 juni 2011

Nostalgi!

Jag är nog inne i en irritationsfas. Egentligen handlar det nog mer om besvikelse, när jag tänker efter.
Varför är det så svårt att förstå känslor ibland, och veta vad man egentligen känner?
Glädje - det är en känsla som är enkel. Och lycka. Det går liksom inte att få till något annat.
Men besvikelse, sorg, ilska...det är så svårt!
Jag blir irriterad när människor inte håller vad de lovar.
Och jag blir irriterad när folk inte är ansvarsfulla - trots att jag egentligen inte kan kräva det av någon.
Men som sagt, egentligen handlar det nog mest om besvikelse.
Irritationen och ilskan är egentligen riktad mot mig själv. För att jag är överdrivet ordentligt ibland.
För att jag har så svårt att släppa ansvar och kontroll trots att jag verkligen försöker.
Men människor som är själviska, osunt själviska, det gör mig arg på riktigt.

Imorgon ska jag göra ingenting och det ska bli så skönt.
Eller ja, lite bokföring och kontorsgrejer ska jag ägna mig åt, men jag ska bara vara hemma i alla fall.
Inte fara runt till en massa olika ställen.
Längtar!

Ola har äntligen fattat slalom-grejen trots att vi inte tränat särskilt mycket.
Hittade ett nytt knep och det funkar! Det gör mig glad.

Och så är jag förvirrad, mer än vanligt.
Det är många konstiga sammanträffanden.
Konstigt! Mycket konstigt!

Klockan var väl närmare 19 idag när vi lämnade Bt1 efter en dag av café och styrelsemöte.
V och jag hade lite att göra men bestämde oss istället för att ta med oss hundarna och sticka iväg nånstans.
Köpte thaimat i Mölndal och tog med till Rådasjön, där vi satt och åt på en liten strand, hundarna (Fenix och Jänta alltså!) badade/vadade (!) och sen gick vi en sväng i skogen där. Höll oss till stigarna för säkerhets skull...!
När vi satt där på stranden kom en grupp från Råda Ridklubb och badade med hästarna. Blev så nostalgisk! Ibland saknar jag hästeriet så himlans mycket...
Känner dock att tiden inte finns just nu, men någon gång i framtiden ska jag ta upp det där igen.
Det var en del av min identitet som försvann med hästarna. Lite av den har kommit tillbaka med hundarna, men en del är fortfarande på vift. Jag saknar de sidorna!

2 kommentarer:

  1. Det övre stycket = instämmer......
    kram Ulf

    SvaraRadera
  2. vad har du för nytt knep vad det gäller slalomen? saknar dig syster yster. puss

    SvaraRadera