söndag 10 juli 2011

Helsingborg

Mamsen och jag har tillbringat helgen hos "farmor Una" i Helsingborg. Har varit alldeles fantastiskt skönt.
Usch, jag är verkligen där alldeles för sällan, men nu måste jag verkligen se till att komma dit under hösten. Det har jag dessutom lovat.

Hundarna älskar också att vara där, och den kärleken är ömsesidig. 
De följer Una vart hon än går, på var sin sida av fyrhjulingen. Tänkte att hon ska få träna upp följsamheten i fotgåendet med dem för mig!
Mysstund i gammelfarmors säng
Farmor Una och Ola alias "Honey" är så gott som oskiljaktiga
Mamsen och jag var ute på en promenad med doggsen igår när den värsta värmen lagt sig, och såg...
...världens sötaste små harar. Man ser knappt den som är längst bort på fotot här nu, men den var så liiiiten!
Snygg-fluff
Fenix hittade en fontän att bada(/vada!) i...
Ola granskar skylten med infon om Stadsparken

Hittade en scrapbutik (scraproom) i Helsingborg innan vi åkte som jag tänkte att jag skulle passa på att gå in i. Parkerade utanför när klockan var 17.40 i fredags eftermiddag, alltså 20 minuter innan stängning, och jag gick in. Efter en snabbtitt konstaterade jag att jag inte skulle klara av den på 20 minuter, så vi fick åka tillbaka för shopping dagen därpå istället. Passade i och för sig väldigt bra eftersom Una ändå behövde hämta ut sin nya dator i Berga...

Jaha ja, lite smått och gott inhandlades alltså:
papper...fast bara fyra stycken faktiskt!
Journaling Tags och en svart pearlmaker, äntligen!
Knappar, stämplar och cornerrounder - även den mycket efterlängtad.
...och så ett gäng blommor. Också mycket välbehövligt
Får nog ändå säga, borta bra men hemma bäst.
Skönt att kunna använda det uttrycket, det är rätt så nytt för mig.
Nu blir det en runda med hundarna och sen sängen.
Sov gott!

2 kommentarer:

  1. det är en working kelpi!!!! puss syster yster

    SvaraRadera
  2. Det var het UNDERBART att ha er här! Jag är ju STÖRTKÄR i båda vovvarna, men "Honey"........
    Det känns ibland som om det var Mormor Briths själ som finns i honom/henne. Är jag fånig???????????????????
    Du och V bara MÅSTE komma tillHbg snart!!!!!!!!!!!!!
    Jag längtar redan.....

    SvaraRadera