lördag 23 juli 2011

Kalas

Igår var det kalas för broder Johan som fyllde år för ett par veckor sen. Jag gjorde smörgåstårta för första gången på evigheter. Eller i alla fall några månader...

 Svägerskan ville i vanlig ordning ha sin specialare; smörgåstårta utan smörgås. Byter ut brödet mot zuccini och vips, så har man en sån här:

Efter kalaset åkte jag till Tant T och gick en sväng med hundar och passade på att mata chinchillor och fjäska med lite russin. 
Därefter bar det av till Sus för TV-tittande, vindrickande och tjöt.
Mycket mysig dag. 

Dagens planer:
- sitta kvar en stund till i goaste balkongstolen med kaffe, cigg och dator.
- nya scrapbutiken i Kville; Chili & paper. Måste köpa tejp (och misstänker att det blir lite mer inhandlat...)
- Fika hemma hos Ulf
- Ev. promenad eller nåt med Ems
- Packa? 

Funderar på att sticka ner till Öland ett par dagar men har inte bestämt mig ännu. Mamma, pappa, bror, svägerska och brorsdotter åkte idag och jag funderar på att åka imån. I så fall sticker jag direkt efter den årliga friluftsgudstjänsten som Toleredskyrkan ska ha på Slättas. 
Vore mysigt att komma bort ett par dagar.

Kom på igår att det börjar bli lite bråttom med bidragsansökningen till Näckrosen. Kanske skulle ta med mig datorn till ön och fixa lite med det? Om jag nu kommer iväg... 

2 kommentarer:

  1. Var kul o se dej, som vanligt min kära vän.....
    Ulf

    SvaraRadera
  2. Förresten så blir jag lite hungrig när jagh ser smörgåstårtan....
    Samma Ulf

    SvaraRadera