lördag 23 juli 2011

Utflyttningspresent

Jag har beslutsångest!
Ska jag åka till Öland?
Eftersom jag tänkte sticka imån förmiddag i så fall känns det ju aningens angeläget att bestämma sig rätt så snart... Och om jag ska åka kommer nästa beslutsångestmoment; bil eller tåg?
Varför är jag så velig???

Nåväl. Dagens sysslor är så gott som avklarade. Jag åkte till scrapbutiken som inte hette som jag trodde utan CiLi in Papers och höll på att aldrig komma därifrån. Jisses vilken rolig affär! Och Tove, stackaren, satt utanför med hundarna och väntade... Snälla T! 
Tyckte att jag lyckades alldeles tok-över-förväntan när jag kom därifrån med endast två paket stämplar utöver tejp som var anledningen till att jag åkte dit. Kunde ju inte låta bli...



Och så har jag fått gjort (klart) kortet som jag skulle idag. Borde göra ett till men det är inte riktigt lika mycket panik med det. Ska göra en insida till det här dock...


 Varit och fikat hemma hos Ulf också, och kolla vilken helt fantastiskt fin ljuslykta jag fick till balkongen. Det var en "utflyttningspresent" (dvs. från lägenheten till balkongen...)
Den står här på bordet så nu längtar jag bara tills det blir mörkt så att jag kan tända den också!
Hann precis gå en liten runda med hundarna när jag kom hem innan världens åskskur kom. Stod och väntade på hissen när jag såg hur himlen öppnade sig. Dock började det åska redan när jag var ute och Fenix som är livrädd har gått i hälarna på mig sen vi kom in. Först nu börjar han lugna ner sig och har gått in och lagt sig i sovrummet.

2 kommentarer:

  1. Väldigt fint kort Zara!
    Kul att du gillade ljuslyktan....
    Hoppas du kommit fram till ett beslut när jag skriver detta...
    Du vet ju vad jag tycker.....

    kram Ulf

    SvaraRadera
  2. Vad du än bestämmer så kommer det att kännas rätt för dig.....blir du borta länge eller?????kramar Elisabet

    SvaraRadera