onsdag 24 september 2008

Long time, no see...

Ojdå, nu var det längesen jag skrev igen. Mest för att jag inte varit i Hällsvik så mycket och det är så trååååkigt att uppdatera utan att kunna lägga in bilder...
Men jag ska göra ett försök att komma ihåg vad som hänt den senaste veckan.

Måndag - fredag var jag alltså på kurs. Trevligt, trevligt och lite lärorikt. Inte riktigt som jag hade tänkt mig kanske, men nyttigt ändå. Så nu antar jag att jag ska vara en fullärd exemplarisk ledare i fortsättningen =) Eller inte... Den dagen jag är fullärd med något ska jag lägga av!

Lördag. Hmm, nu ska vi se hur mycket jag blandar ihop dagarna... Nej, det här stämmer nog. Caféet på dagen. Sjukt mycket att göra! Har folk inga hem att vara i? Men roligt att se att det är så mycket kunder trots att det är slutet av september (redan???). Fenix åkte med Veronica och Thomas hem en stund medan jag vandrade runt på Ikea med ca en miljard andra köpglada göteborgare... Härligt för vovven att ha fått fosterföräldrar, det kan han behöva. Som ett avlastningshem för honom liksom =) Något fattigare lämnade jag Bäckebol, hämtade upp Fenix och Veronica och åkte hem. Vi gick en långpromenad innan vi lagade och åt middag. Hade fått med mig en förkylning hem från Södertälje så stackars Veronica fick umgås med ett hostande lamadjur hela kvällen...

söndagen var det dags för träning igen, avslutning och "tävling". Vi diskade oss! Fenix trivdes bäst inne i tunneln =/ Förutom det gick det rätt bra. Han blev lite smådistraherad en stund på mitten men början och slutet gick jättebra. Jag var rätt nöjd trots allt, med honom i alla fall!
Efteråt bar det av mot Slätta igen och ännu en café-dag. Ännu mer att göra under söndagen då det var poängpromenad mm i Slättadamm. Smått kaos är väl det minsta jag kan beskriva det med. Och förkylningen på det, inget vidare alls. Var hyfsat trött när jag åkte hemåt.
Gunwor ringde och frågade om jag kunde ta kvällen i stallet när jag kom hem, så jag åkte ut för att mata och pussa på hästarna litegrann. Mysigt!!! Var längesen nu! Efter det åkte jag ut till Hällsvik för att spela bingolotto med mamma. Börjar bli lite av en tradition. Fast hon kommer aldrig att kunna ta över mormors plats med bingospelandet! Vann en ny lott och 100 kr, igen!
Måndagen var något lugnare. Sov rätt så länge, gick ut en lite längre morgonpromenad med Fenix som skulle vara ensam hemma i några timmar. Kl. 12.00 började jag på KC (Kompetenscentrum för patient- och närståendeutbildningar) och sen gick jag i affärer lite innan jag åkte hem, hämtade hunden, åkte till graven och tände ett ljus, åkte till Hällsvik och promenerade och tränade lite (en hoppstation och en slalomstation). Gick bra! Han blir fortfarande trött fort men orkar liiiite mer för varje gång. Och vill lite mer!
Tisdag; Promenad, lämna Fenix till morfar i Hällsvik, åkte till Mölnlycke för första gruppbehandlingstillfället där jag är med som stödperson/brukarrepresentant/ledare. Efter det direkt till stan för att möta upp tjejerna i tjejgruppen. Vi var och fikade på Movie Art. Första gången vi ses efter sommaren, jag har inte fått tummen ur... Planerade även för resten av hösten, ett schema bestående av bowling, bio, Fredrikshamnsresa, matlagning, promenad i Vättlefjäll, utflykt till Borås Djurpark mm. Lämnade den stora staden vid 21-tiden och åkte till H-vik för att hämta upp hunden.
Idag har jag varit helt RSMH-ledig! Sov till kvart i tolv (!!!), gick ut Fenix, åkte till Wieselgren och mötte upp Axel för en fika på Idas (ok, kanske inte heeelt rsmh-ledig, vi diskuterade och planerade lite under fikan...), åkte till Backaplan för att köpa doppresent till min blivande gudson, lille Wille som ska döpas på lördag. Efter shoppingrundan åkte jag hem och mötte upp Emma. Vi gick en långpromenad i solen. Kvällen har jag spenderat hos Sussi med rökning, tjöt, te-drickande och hårvård.
Det var väl det, tror jag. Nu ska jag försöka sova lite. Imån fm ska jag till vår nya handledare. Hon vill träffa oss individuellt först innan vi börjar i grupp (Axel, mig och Anneli) och imorgon är det min tur.

1 kommentar: