söndag 7 september 2008

Blivande miljonär?!

En helt vanlig söndag;
Agility - Var osäker på om jag skulle gå eller inte idag. Fenix fick en släng av magsjuka för ett par dagar sen och har varit hängig sen dess. Bestämde mig ändå för att köra litegrann, så mycket han orkade. Och oj, vad jag är glad för det. Han gick som en klocka idag! Pigg och glad, slalomen funkade perfekt med fart (!) förutom ett par vänsteringångar där han blev lite konfunderad. Han stannade självmant på alla kontaktfält, gungan var inga som helst problem... ja, allt gick kanon helt enkelt och mammaZara var riktigt glad!
Caféet - Sirpa ringde precis när jag kom ut i bilen. Axel hade försovit sig och där stod hon utan nycklar. Så det blev nedringning tills han vaknade och fick kastat sig ur sängen och åka till affären. Sirpa och jag öppnade under tiden, en halvtimma för sent och utan mjölk och växelkassa =) Dagen gick rätt så fort till slut ändå, trots ösregn och bokföring...!
Bingolotto - Nu befinner jag mig i Hällsvik för att spela bingolotto med mamma. Fick ta över morfars prenumeration en månad framöver. Gjorde just ett uppehåll i bloggandet för att spela 1:ans bingo och voila, vem vann 100 :- och dubblade med det resten av månadens ekonomi?! Moi! =)
Broder Johan kom precis hit också och tog med vovven ut på en promenad. Han hade aldrig hållit i ett hundkoppel innan sommaren, stackaren, men nu är han såld. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar